۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
گستاخی جدید

نماینده آمریکایی ظریف را دروغگو خواند

«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنشی گستاخانه به خبرهای تازه درباره پرونده «جیسون رضائیان»، وزیر خارجه ایران را «دروغگوی گستاخ» خواند.
کد خبر : ۲۶۲۹۱۰
صراط: «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنشی گستاخانه به خبرهای تازه درباره پرونده «جیسون رضائیان»، وزیر خارجه ایران را «دروغگوی گستاخ» خواند.

یک نماینده ارشد کنگره آمریکا در اظهاراتی گستاخانه، وزیر خارجه ایران را «دروغگو» خواند.

در ادامه روند پرونده قضایی خبرنگار واشنگتن پست در ایران، سخنگوی قوه قضاییه روز یکشنبه در خصوص پرونده «جیسون رضاییان» گفت: حکم این متهم صادر شده اما اطلاعی ندارم که به وی ابلاغ شده است یا خیر»(جزئیات بیشتر).

در واکنش به این خبر، رسانه‌های آمریکایی و نیز مقامات این کشور به منظور خارج کردن پرونده از روند عادی قضایی آن، بار دیگر جنجال‌آفرینی‌های خود درباره پرونده جیسون رضائیان را تشدید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه «سی‌ان‌اس نیوز» در همین راستا، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه(دیروز) در اظهاراتی گستاخانه وزیر خارجه ایران را خطاب قرار داد.

«اد رویس» به بخشی از اظهارات محمدجواد ظریف در مصاحبه ماه آوریل خود با شبکه آمریکایی که در آن گفته بود «ما افراد را به خاطر ابراز عقاید زندانی نمی‌کنیم»، اشاره کرد و با زبانی گستاخانه گفت : «او(ظریف) یک دروغگوی گستاخ است».

وی همچنین با انتقاد از مواضع دولت باراک اوباما درقبال این پرونده و همچنین مذاکرات هسته‌ای آن با ایران گفت: «هم در مذاکرات هسته‌ای و نقطه نظرش درباره آمریکاییهای بازداشت شده در ایران، دولت(اوباما) درباره اینکه با چه کسانی در حال تعامل هستیم، از خود حماقتی خطرناک نشان داده است».

رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان افزود: «دولت(اوباما) وقتی که در توافق هسته‌ای این نفوذ را داشت، جیوسن( رضائیان) را آزاد نکرد. دولت باید اکنون تلاشهایش را برای آزادی جیسون و آمریکاییهای در بند مضاعف کند».
منبع: فارس