۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

نسخه علمای وهابی برای سوریه و فلسطین +تصاویر

دنیای عرب، این روزها منتظر اندک واکنشی از علمای سعودی و سلفی در مورد اوضاع فلسطین، اما همان مفتیانی که علیه سوریه فتوای «جهاد النکاح» و خونریزی صادر می‌کردند، در قبال فلسیطین صرفا دعوت به صبر و دعا می‌کنند.
کد خبر : ۲۶۲۹۴۴

صراط: اوضاع فلسطین بحرانی است. از هفته‌ها پیش با یورش چندین‌باره شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت مأموران اسرائیلی به مسجدالاقصی، مردم کرانه باختری اقدام به مقابله با صهیونیست‌ها کرده‌اند و چون هیچ سلاحی در دست ندارند، تنها چاره، سنگ و چاقویی است که در دست دارند.

حال، فلسطینیان ساکن در سرزمین اشغالی و نوار غزه نیز به این موج شکل گرفته پیوسته‌اند و تا کنون 16 مورد عملیات استفاده از چاقو علیه صهیونیست‌ها انجام گرفته و 25 فلسطینی نیز شهید شده‌اند. در کل اوضاع تا حدی است که امیدها برای آغاز انتفاضه سوم افزایش یافته است.

در این میان اما، جریان سازش به رهبری عربستان، نقش ویژه‌ای را در دست گرفته است. این نقش در دو کانال برای خاموش کردن جنبش تازه مردم فلسطین پیگیری می‌شود. کانالی رسمی از سوی دولتمردان سعودی که سعی دارند با فشار به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، مانع از شکل‌گیری انتفاضه سوم شوند؛ به طوری که روز یکشنبه گذشته «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی با محمود عباس تماس گرفت و تلویحا از وی خواست تا جلوی نا آرام شدن بیش از پیش کرانه باختری را بگیرد که این اتفاق واکنش شدید و همراه با عصبانیت «عبدالباری عطوان» ملی‌گرای معروف دنیای عرب را برانگیخت. وی در روزنامه رأی الیوم از کشور های عربی خواست تا اگر خیرشان نمی‌رسد، شر نرسانند. 

در کانال دیگر، عملای سلفی و وهابی قرار گرفته‌اند؛ مفتیانی که در جریان سوریه و عراق، با ارسال پول و سلاح به خونریزی بیشتر در این دو کشور دامن می‌زنند و حتی بدعت زشت «جهاد النکاح» را نیز تجویز کردند.

اما همین مفتیان در قضیه این روزهای فلسطین، هیچ کاری جز دعوت برای صبر و دعا برای فلسطینی‌ها نمی‌کنند؛ به گونه‌ای که همین اقدامشان با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی رو به رو شده است.

نسخه علمای وهابی برای سوریه و فلسطین +تصاویر

«محمد العریفی» نوشته است: هیچ چیزی نمی‌توانی برای مسجدالاقصی تقدیم کنی، اما برای مردم فلسطین در مسجدالاقصی دعا کن.

نسخه علمای وهابی برای سوریه و فلسطین +تصاویر

یوسف القرضاوی، مفتی اخوانی ساکن در قطر نیز صرفا برای مردم فلسطین دعا می‌کند

نسخه علمای وهابی برای سوریه و فلسطین +تصاویر

مقایسه فتواهای «محمد العریفی» راجع به سوریه و فلسطین. در اولی کمک تسلیحاتی و ما یحتاج و در دومی صرفا دعا کردن

نسخه علمای وهابی برای سوریه و فلسطین +تصاویر

«عائض القرنی» دیگر عالم وهابی عربستانی در مورد سوریه، دعوت به حمله نظامی همانند یمن به سوریه کرده است و در مورد فلسطین آن‌ها را به صبر دعوت کرده است.

منبع: فارس