۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
خسروی:

لاریجانی طرح برجام را در مجلس سزارین کرد

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: آقای لاریجانی طرح برجام را در مجلس سزارین کرد و این باعث شد که برجام ناقص متولد شود و این نقص نیز در اجرای برجام تاثیرگذار خواهد بود و مشکلاتی را در بر خواهد داشت.
کد خبر : ۲۶۳۱۰۵

صراط: علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب جزئیات طرح برجام در روز گذشته مجلس اظهار داشت: عده‌ای در این مملکت عجله دارند که سریع‌تر برجام را اجرا کنند. طرح برجام در روز گذشته در مجلس سزارین شد.

وی افزود: علیرغم اینکه بنا بود تمامی جوانب برجام در نظر گرفته شود ولی نمایندگان رضایت دادند که چیزی تصویب شود که حتی اگر هم ناقص است به صورت ناقص متولد شود چرا که عجله دارند تعهدات خود را هر چه سریعتر انجام دهند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اتفاقی که در روز گذشته در مجلس شورای اسلامی افتاد نشان‌دهنده این بود که مجلس قانون اساسی خود را زیر پا گذاشت.

خسروی ادامه داد: آقای لاریجانی و عده‌ای با تمام وجود نه طبق نوشته‌ها، تعهدات و متن بلکه به گفته‌ها اعتنا کردند و براساس فقط گفته‌ها آئین نامه مجلس که قانون اساسی است را زیر پا گذاشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سزاوار است که در تصمیم روز گذشته مجلس تجدیدنظر و جلوی قانون شکنی گرفته شود. هیات رئیسه نه یک بار بلکه 4 بار قسم خورده است که قانون آیین نامه داخلی را اجرا کند اما دیروز اصلا اجازه نداد که این قانون اجرا شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنها فقط انتظار دارند کسی توهین و اهانت نکند و همه ساکت بنشینند. جلسه روز گذشته علنی مجلس مشروعیت نداشت بلکه نمایندگان مشروعیت مجلس را گرفتند.

وی همچنین متذکر شد: برجام شاید در اهمیت چندم قرار بگیرد ولی آقای لاریجانی روز گذشته حرمت مجلس را شکست یعنی کسانی که در آینده هم در صندلی ریاست مجلس می نشینند می‌توانند به جلسه امروز استناد کنند و تصمیم دیگری بگیرند.

این نماینده در ادامه مطلب خود گفت که در صورتی که این مسئله خلاف آیین نامه است آیین نامه می‌گوید طرحی که در مجلس در حال بررسی است دارای یک روند مشخص در اجرا است و نمایندگان حتما موظف هستند طبق آن پیش رفته و آن‌را اجرا کنند.

خسروی همچنین اضافه کرد اما در این میان خیلی‌ها عجله داشتند و کسانی نیز منتظر بودند از تولد برجام بهره‌برداری کرده و مقاصد خود را مدنظر قرار دهند و در اجرای برجام تعهداتی دادند اما حاضر نیستند برجام سالم متولد شود اجازه بدهند با یک تانی و به موقع روال برجام طی شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در خاتمه مطرح کرد: آقای لاریجانی طرح برجام را در مجلس سزارین کرد و این باعث شد که برجام ناقص متولد شود و این نقص نیز در اجرای برجام تاثیرگذار خواهد بود و مشکلاتی را در بر خواهد داشت.


منبع: فارس