۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶

اعزام نظامیان آمریکایی این بار به کامرون

رئیس جمهور آمریکا از استقرار آتی 300 نظامی آمریکایی در کامرون برای عملیات اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی هوایی در چارچوب آنچه مقابله با افراط گرایان بوکو حرام گفته شده، خبرداد.
کد خبر : ۲۶۳۱۶۴
صراط: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه از استقرار آتی 300 نظامی آمریکایی در کامرون برای عملیات اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی هوایی در چارچوب مقابله با افراط گرایان بوکو حرام خبرداد.

اوباما در ایمیلی به سران کنگره که توسط کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد حدود 90 نظامی از روز دوشنبه در کامرون مستقر شدند و این تعداد تا 300 نفر افزایش خواهد یافت.

دولت آمریکا تصریح کرد این عملیات با توافق دولت کامرون آغاز شده است. یک مقام عالی رتبه آمریکا به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این اقدام آمریکا در چارچوب تلاش های جاری برای مهار گروه بوکو حرام انجام می شود.

در پیام رئیس جمهور آمریکا آمده است:«این نیروها که برای محافظا از خود و تامین امنیت مسلح هستند، در کامرون خواهند ماند تا زمانی که دیگر حمایت آنها مورد نیاز نباشد.»

کامرون از اعضای ائتلاف ضد شورشیان بوکو حرام و از چندین ماه پیش با حملات خونین مواجه است. شورشیان به حملات خونین در شمال نیجر و کشورهای حاشیه دریاچه چاد اقدام می کنند.

در آخرین مورد از این قبیل اقدامات ،‌در دو حمله انتحاری روز یکشنبه در منتهی الیه شمال کامرون دست کم نه نفر کشته شدند.

منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم