۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

جشن سالگردانقلاب 14اکتبردریمن+تصاویر

مردم و نیروهای مسلح یمنی امروز در صنعاء پنجاه و دومین سالگرد انقلاب چهارده اکتبر که سالروز خلاصی یافتن کشورشان از استعمار انگلستان است را جشن گرفتند و بر ادامه مبارزه با دشمن جدید تاکید کردند.
کد خبر : ۲۶۳۲۰۴
صراط: مردم یمن در صنعاء پنجاه و دومین سالگرد‌‌ رها شدن از استعمار انگلیس را جشن گرفتند.

مردم و نیروهای مسلح یمنی امروز در صنعاء، پایتخت این کشور پنجاه و دومین سالگرد انقلاب چهارده اکتبر که سالروز خلاصی یافتن کشورشان از استعمار انگلستان است را جشن گرفتند و بر ادامه مبارزه با دشمن جدید تاکید کردند.

در این مراسم نیروهای رسمی و مردمی یمن حضور داشتند و نیروهای مسلح نیز رزمایشی نمادین انجام دادند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب در گفتگو با خبرنگار المسیره گفت: ما با فداکاری‌های این ملت در برابر دشمن پیروز خواهیم شد و دشمن هر قدر هم که نیرو و قدرت داشته باشد نخواهد توانست این ملت را شکست دهد.

سرلشکر «ابراهیم الشامی» رئیس ستاد نیروی هوایی یمن نیز در مصاحبه با المسیره گفت: این جشن‌ها بیانگر روح پایداری ملت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است.

شبکه المسیره در ادامه تصریح کرد: یمن جایگاه مبارزان آزاده است و سالروز انقلاب اکتبر نیز خاطره‌ای از این آزاد مردی‌ها است.

«طلال عقلان» معاون رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در گفتگو با المسیره گفت: مردم یمن باید از مبارزان این کشور در پنجاه و دو سال پیش درس بگیرند و امروز باید آن دلاور مردی‌ها را در مقابل دشمن سعودی تکرار کنند.

«یحیی نشوان» تحلیلگر سیاسی یمنی نیز در این باره گفت: این حرکت مردم یمن پیامی برای تمام جهانیان است و پیام این جشن این است که مردم یمن مردمی آزاده‌اند و دشمنان و استعمارگران و دنباله روهای آنان هرقدر تلاش کنند که بر این کشور دست درازی کنند باید بدانند که تلاششان با شکست مواجه خواهد شد.

وی افزود: پیام دیگر این جنبش این است که یمن و مردم آن همیشه و در طول تاریخ با هرگونه تجاوزی مبارزه کرده و آن را برانداخته است.

یکی از شهروندان یمنی نیز در گفتگو با خبرنگار المسیره گفت: این جشن بزرگ به مناسبت بیرون رانده شدن انگلیس از این کشور در پنجاه و دو سال قبل برگزار شده و امروز نیز انشاء الله ما مردم یمن دشمنان سعودی و هم پیمانان آن‌ها یعنی انگلیس و آمریکا را دوباره از سرزمین خود بیرون می‌کنیم. مردم یمن به امید خدا در مقابل دشمن خواهند ایستاد.

شبکه المسیره در پایان این گزارش اعلام کرد که چهاردهم اکتبر برای همیشه نماد مبارزه و جهاد ملت یمن و انگیزه‌ای برای دفاع و ادامه مبارزه و مقابله با دشمن سعودی باقی خواهد ماند.


منبع: ابنا