۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

اف 16 عربستان در یمن سرنگون شد

منابع خبری از شهادت دستکم 12 شهروند یمنی در حمله هوایی متجاوزان به یمن و سرنگونی یک فروند هواپیمای اف 16 آنها بر فراز استان صعده در این کشور خبر دادند.
کد خبر : ۲۶۳۲۴۰
صراط: منابع خبری از شهادت دستکم 12 شهروند یمنی در حمله هوایی متجاوزان به یمن و سرنگونی یک فروند هواپیمای اف 16 آنها بر فراز استان صعده در این کشور خبر دادند.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن اعلام کرد: جنگنده های متجاوز سعودی اداره امنیت منطقه الشعر در استان اب را بمباران کردند.

وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد که در پاسخ به حملات ارتش سعودی، 26 گلوله سنگین و پنج فروند موشک به یک مرکز نظامی و مقر نیروهای مرزبانی سعودی در منطقه الرهوه و مجتمع دولتی در الربوعه در منطقه عسیر عربستان شلیک شد.

سه موشک نیز به موضع نظامی الخورمه سعودی اصابت کرده و تعدادی از خودروها منهدم شد. حمله موشکی منجر به فرار نظامیان سعودی شد.

سرنگونی اف 16 سعودی در صعده

در همین حال، خبرنگار شبکه العالم از سرنگونی یک فروند هواپیمای اف 16 در منطقه مرزی غمر در استان صعده در شمال یمن خبر داد.

هنوز جزئیات بیشتری در این باره نرسیده است.

 12 شهید در استان تعز یمن

حملات هوایی عربستان به استان تعز یمن در نخستین ساعات بامداد امروز پنجشنبه، 12 شهید برجای گذاشت .

 9 نفر از شهدای حملات امروز جنگنده های سعودی زن هستند.

خبرگزاری سبأ به نقل از منبعی محلی در استان تعز درجنوب یمن گزارش کرد: آمار اولیه حاکی از شهادت 12 نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر در حملات جنگنده های متجاوز عربستان به منازل مسکونی مناطق الجنید و ذراح شهرماویه استان تعزاست.

این منبع محلی اعلام کرد: درشرایطی که جنگنده های عربستان همچنان بر فراز استان تعز پرواز می کنند، عملیات امداد و نجات مجروحان و بیرون کشیدن پیکرهای شهدا از زیر آوار منازل ویران ادامه دارد.

حملات متعدد جنگنده های سعودی به مناطق مسکونی یمن که از فروردین ماه امسال آغاز شده است، تاکنون موجب کشته و مجروح شدن صدها کودک بیگناه در کنار پدران ، مادران و سایر اعضای خانواده آنان شده است.

سازمان ملل متحد آمار قربانیان حملات ائتلاف عربی به رهبری سعودی به یمن را حدود 4 هزار و 900 نفر از جمله صدها زن و کودک اعلام کرده است.

 اصابت موشک "اسکاد" به پایگاه نظامی سعودی

منابع یمنی گفتند که ارتش یمن یک فروند موشک اسکاد را به سمت پایگاه هوایی خالد بن عبدالعزیز در منطقه خمیس مشیط در منطقه عسیر شلیک کرد که به دقت به هدف اصابت کرد.

به گزارش شبکه العالم، این منابع گفتند: واحد ویژه تایید کرد که موشک با دقت به هدف تعیین شده اصابت کرد.

این منابع به نقل از سرتیپ غالب لقمان نیز گفتند: اسرائیل مقادیری موشک و بمب را به پایگاه خمیس مشیط در داخل عربستان منتقل کرده بود.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن یک خودروی نظامی سعودی در منطقه الخوبه در جیزان را منهدم و سرنشینان آن را کشتند.

شماری از تانک ها و خودروهای زرهی سعودی در محدوده بین موضع نظامی کعب الجابری و الحامضه در منطقه الخوبه منهدم و یک بلدوزر و یک نفر بر به غنیمت گرفته شد و نظامیان سعودی فرار کردند.
منبع: تسنیم