۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

ابوترابی: عزت ما مرهون رهبری است

وی نقد قرآن را اصلاحی و نه حذفی دانست و تاکید کرد: چنین نقدی سازنده است و می تواند موجب اصلاح در جامعه باشد.
کد خبر : ۲۶۳۳۴۴
صراط: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن به دنبال این است که ظاهر انقلاب حفظ شود اما شعار انقلاب و ارزش‌های آن رنگ ببازد.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد شامگاه پنج شنبه در مراسم ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تصریح کرد:خدواند در قرآن قوم برگزیده خود در یک جامعه اسلامی و خصایص این قوم را معرفی کرده است.

وی افزود: در مقابل  قومی را که به صورت دین توجه دارند و از سیرت آن غافل اند نیز مورد تهدید قرار داده است.

به گفته نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جوامعی که از اسلام ناب فاصله دارند مسئولیت دینی و انقلابی در مقابل خدای متعال و پیامبر اکرم مورد غفلت است و هر چند صورت دینی و اسلامی داریم اما از سیرت و واقعیت دین بهره ای مشاهده نمی شود.

ابوترابی فرد شرایطی که صورت دین هست اما واقعیت آن نیست، نام مسلمان را با خود داریم اما حامل پیام اسلام نیستیم، نام جمهوری هست اما از جمهوریت نشانی نیست را نامناسب خواند و اضافه کرد: برخی کشورهای همسایه با تقدیم شهدا در قلب شبه قاره هند در سایه تلاش مردان بزرگ و شخصیت های انقلابی جمهوری اسلامی را سامان دادند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که سخن خدواند به مسلمانان صدر اسلام این است که اگر صورت دین داشته باشید اما از سیرت بی بهره بمانید بدانید حق مانگار است و باطل هر چند ممکن است جولانی داشته باشد اما محکوم به شکست خواهد بود.

وی معتقد است به اراده الهی اقوامی از زنان ومردان جایگزین خواهند شد که با ارزش های قرآن و آموزه های دین وفادارند و اگر امروز ارزش های انقلابی داریم باید مراقب فردا باشیم.

وی در تشریح ویژگی قومی که وفادار به ارزش ها است ادامه داد: چنین قومی را خدا دوست می دارد و آن ها نیز خدا را دوست دارند و خداوند انسان های با تقوا و اهل احسان را دوست دارد.

ابوترابی فرد با تاکید به اینکه ایمان و عمل صالح نشانه افراد متقی است، تصریح کرد: شهدا اهل تقوا بودند و چنانچه آراسته به عمل صالح نبودند در جبهه های جنگ حضور نمی یافتند.

وی با تاکید به اینکه انسان های با تقوا گناه نمی کنند، ظلم نمی کنند و بدون اهتمام تحلیل سیاسی ارائه نمی دهد و بدون اشراف به مسائل لب به سخن نمی گشایند، ادامه داد: نمونه دیگر فرد متقی حضرت موسی است که در مقابل فرعونی که تا آرنجش دستش به خون اطفال بی گناه آلوده بود با ادب بود.

به گفته ابوترابی فرد اهل تقوا خطای یکدیگر را اصلاح می کنند و نسبت به یکدیگر متواضع هستند که نمونه آن در دفاع مقدس و در اسارت اسرا مشاهده می شود که خود را خدمتگزار سایر اسرا می دانستند و لذا در سایه چنین بینشی دشمن را به خاک انداختند.

وی با اشاره به موضوع برجام و توصیه های رهبری در این خصوص متذکر شد: هر چند توصیه ها این بود که این موضوع موجب شکاف نشود اما کم نبودند کسانی که به این توصیه عمل نکردند و این در حالی است که نقد باید بر مبنای علم و عمل باشد.

وی نقد قرآن را اصلاحی و نه حذفی دانست و تاکید کرد: چنین نقدی سازنده است و می تواند موجب اصلاح در جامعه باشد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ویژگی دیگر قوم برگزیده را اینطور عنوان کرد که این قوم در مقابل کفار مستحکم و عزیز اند و این به معنی نفوذ ناپذیری است چرا که ایمان و اخلاق آن ها و عمل صالح آن ها آنان را به یک مجموعه در هم تنیده تبدیل کرده و در مقابل کفر ایستاده اند.

ابوترابی فرد عزت امروز ملت را مرهون عزت انقلاب و وجود رهبری دانست و تاکید کرد: ما با چنین عزتی در مقابل دشمن ایستادیم و عزت برآمده از اقتدار است و اقتدار ملت ریشه در ایمان و عمل صالح دارد.

وی دست یابی به پیروزی های متعدد را در سایه ایستادگی و مقاومت دانست و افزود: در آینده نیز در سایه ایستادگی می توان در مقابل ترفندهای دشمنان ایستادگی کرد.

منبع: مهر