۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

تولید تمبرهای طلا و نقره +عکس

شرکت پست برای نخستین بار تولید تمبرهای طلا و نقره را آغاز کرده است؛ این تمبرها مانند تمبرهای یادبود جنبه کلکسیونری دارند و به تعداد محدود تولید می‌شوند.
کد خبر : ۲۶۳۴۷۴

صراط: امسال برای نخستین بار شرکت پست با هدف حفظ  و انتقال میراث غنی فرهنگی کشور و با توجه به نقش تمبر در این زمینه، تولید تمبر در قالب مشخص و با استفاده از آلیاژ فلزات گرانبها نظیر طلا و نقره را در دستور کار قرار داده است.

متقاضیان باید به ازای درخواست هر قطعه تمبر طلا با بسته بندی معمولی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده مبلغ 2 میلیون و 113 هزار و پانصد ریال و با بسته بندی فاخر طلاکوب مبلغ 2 میلیون و 513 هزار و پانصد ریال به باجه پستی پرداخت کنند.

این مبالغ در خصوص تمبرهای نقره با بسته بندی فاخر نقره کوب مبلغ یک میلیون و 509 هزار ریال و با بسته بندی معمولی مبلغ یک میلیون و 209 هزار ریال است که هنگام ثبت نام و درخواست به صورت نقدی اخذ می‌شود.

نخستین تمبر طلا و نقره تولید شده منقوش به تصویر امام خمینی (ره) بوده است.

تولید تمبرهای طلا و نقره +عکس
تولید تمبرهای طلا و نقره +عکس

دومین تمبر طلا و نقره تولید شده با تصویر شاعر ایرانی حافظ طراحی شده است.

تولید تمبرهای طلا و نقره +عکس

درباره نقش تمبر طلا و نقره بعدی هنوز اعلام نشده است.

نظر به اینکه تمبرهای تولیدی طلا و نقره نظیر تمبرهای یادبود است، از این رو  تولید آنها قابل تجدید نیست و از این رو جنبه کلکسیونری پیدا می‌کند که این امر باعث افزایش قیمت آن به علت محدودیت در تولید خواهد شد.

همچنین با توجه ارزش مضاعف آن نسبت به سایر اقلام، این محصول انحصاری شرکت پست نزد کلکسیونرهای تمبر از جذابیت خاصی برخوردار است.

تمبرهای درخواستی با سرویس پست پیشتاز و با بیمه اظهار شده به آدرس های ارایه شده توسط متقاضیان ارسال و تحویل می‌شوند.

منبع: فارس
برچسب ها: تمبر طلا نفره صراط