۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

آخرین خبرها از حادثه تیراندازی دزفول

جمعه شب دو نفر در کنار هیات قمر بنی هاشم صفی آباد به ضرب گلوله کشته شدند. درباره دلیل این واقعه فرضیه های متعددی طرح شده بود اما حالا دادستان عمومی و انقلاب دزفول خبر می دهد که این تیراندازی امنیتی بوده است.
کد خبر : ۲۶۳۷۵۶
صراط: در ساعت 22 و 15 دقیقه جمعه شب یعنی 24 مهر سال جاری یک دستگاه پژو پارس نقره‌ای رنگ با پلاک نامشخص حامل سه نفر ناشناس با سر و صورت پوشیده به افرادی که در کنار هیات قمر بنی هاشم صفی‌آباد ایستاده بودند، هجوم آوردند. آنها اسلحه کشیدند و اسلحه شان کلاشینکف بود. تیراندازی موجب قتل دو نفر به نام "بهمن رضایی" و "حسن کریمی‌یگانه" و جراحت دو نفر دیگر به هویت "کاظم بختیاری" و "امین جدیدالاسلام" شد.

درباره دلیل این واقعه فرضیه های متعددی مطرح شد اما احمد قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب دزفول در حاشیه مجلس سوگواری کشته‌شدگان این حادثه به خبرنگاران گفته است: گزارش پلیس حاکی از امنیتی بودن تیراندازی اخیر در شهر صفی آباد است و موضوع فاقد هرگونه انگیزه و جنبه فردی و طایفه‌ای است.

آنگونه که روابط عمومی دادگستری خوزستان گزارش کرده، قهرمانی با تاکید بر این که با استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، موضوع پیگیری می‌شود، تصریح کرد: بدیهی است کشف تمام زوایای موضوع و شناسایی و دستگیری تمام عوامل پیدا و پنهان حادثه، همکاری گسترده و جدی عوامل اطلاعاتی و انتظامی استان را می‌طلبد.

جالب است که این اتفاق در حالی رخ داده است که عباس پاپی زاده نماينده دزفول در نزدیکی محل بوده است. او اگرچه علاقه ای به شرح ماوقع نداشت اما در گفت و گو با خبرآنلاین تاکید کرد که استاندار و معاون امنيتي او جلسات خوبي تا کنون داشته اند و موضوع در حال پيگيري است. او که مي گفت هنوز ضارب شناسايي نشده افزود: بار ديگر به منطقه وقوع حادثه مي روم و براي ايجاد آرامش خاطر با مردم صحبت مي کنم.

حالا مشخص شده که این اقدام امنیتی بوده اما همچنان معلوم نیست که انگیزه تیرانداز یا نیراندازان از این اقدام چه بوده است.