۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴

مخالفان بشار اسد تجهیز نظامی شدند

کشورهای مخالف حکومت "بشار اسد" در سوریه، تجهیزات نظامی جدیدی به دست شورشیان این کشور رساندند.
کد خبر : ۲۶۳۹۴۳
صراط: به نقل از خبرگزاری رویترز؛ شورشیان درحال جنگ با ارتش سوریه و متحدان آن نزدیک حلب روز گذشته اعلام کردند تدارکات جدیدی ازجمله موشک های ضد تانک ساخت آمریکا را از کشورهای مخالف "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، از زمان آغاز عملیات گسترده دولت در این منطقه - از هفته گذشته - دریافت کرده اند.
 
سه گروه از شورشیان که رویترز با آنها تماس برقرار کرده است گفتند این تدارکات جدید در واکنش به حمله ارتش سوریه که مورد پشتیبانی حملات هوایی روسیه و همچنین نیروهای ایرانی و حزب الله قرار دارد، در اختیار آنها قرار گرفته است.
 
به نظر می رسد تحویل موشک های "تاو"ساخت آمریکا به شورشیان در حلب و دیگر نقاط سوریه نوعی واکنش به مداخله جدید روسیه و ایران در این کشور است. عربستان سعودی، ترکیه و قطر از جمله کشورهای خارجی به شمار می روند که از شورشیان در سوریه حمایت می کنند؛ اما مقامات یکی از گروه های شورشی مستقر در حلب گفتند این تدارکات برای مقابله با حملات زمینی ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه کافی نیست.
 
یکی از این مقامات که خواست نامش فاش نشود گفت چند فروند موشک تاو برای آنها کافی نیست و به دهها موشک از این نوع نیاز دارند.
 
برخی گروه های شورشی که مورد حمایت کشورهای مخالف اسد قرار دارند این تسلیحات را از طریق ترکیه دریافت می کنند که بخشی از یک برنامه مورد حمایت آمریکا به شمار می رود. این برنامه شامل موارد دیگر از جمله آموزش نظامی آنها بوسیله سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) می شود.
 
این گروه ها تحت لوای "ارتش آزاد سوریه " می جنگند که دارای یک ساختار فرماندهی متمرکز نیست و تا حد زیادی تحت الشعاع گروه های جهادی ازجمله جبهه النصره و گروه تروریستی داعش  قرار دارد.
 
"عیسی الترکمانی،" از فرماندهان ارتش آزاد سوریه وابسته به گروه "سلطان مراد" که در منطقه حلب می جنگد گفت: میزان تدارکات و مهماتی که دریافت کرده ایم از گذشته بیشتر است و شامل بمب، خمپاره، موشک انداز و موشک های ضد تانک است. ما طی چند روز اخیر موشک های تاو جدید دریافت کرده ایم.  
موشک های تاو موثرترین سلاح موجود در اختیار شورشیان به شمار می رود. ارتش آزاد سوریه و گروه های وابسته به آن در استان حماه در جنوب غرب حلب نیز برای دفاع از خودشان در برابر نیروهای دولتی از موشک های تاو استفاده می کنند.
 
شورشیان در این منطقه هفته گذشته اعلام کردند مقادیر زیادی از این موشک ها را در اختیار دارند.
از آغاز حملات هوایی روسیه علیه شورشیان و تروریست ها در سوریه ، ارتش سوریه و متحدانش نیز حملات زمینی گسترده ای را برای بازپس گرفتن مناطقی آغاز کرده اند که به کنترل داعش و دیگر گروه های شورشی درآمده است تا از این طریق بتوانند بقاء اسد را تضمین کنند.
تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد ارتش روز دوشنبه شهر السابقیه در جنوب حلب را به کنترل خود درآورد و شورشیان در این حمله ارتش متحمل تلفاتی سنگین شدند.
 
"رامی عبدالرحمان،" رئیس گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که یک گروه مخالف سوری مستقر در انگلیس است گفت در این حمله دست‌کم 41 نفر از شورشیان کشته شدند.
وی افزود شورشیان از روز جمعه تاکنون دست‌کم 11 خودرو متعلق به ارتش سوریه را نزدیک حلب با  استفاده از موشک های تاو هدف قرار داده اند.