۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
فرار از پاسخ درباره توافق به سبک هاشمی

رفسنجانی از کدام آثار تحریم در آینده می‌گوید؟/ مشکل مردم "ویزای شینگن" نیست!

رفسنجانی وعده داده پس از مشخص شدن آثار اجرایی شدن برجام، دوباره درباره آثار تحریم‌های پیش از آن صحبت کند!
کد خبر : ۲۶۳۹۸۸
گروه سیاسی صراط -  اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای صدر انقلاب، با بیان اینکه ما تحریم‌هایی را تحمل کرده‌ایم که ضررهایی را به کشور زده که هنوز زود است آثار آن بیان شود! گفته است: تا وضع عادی نشود نمی‌توان آثار و ضربات این تحریم‌ها را دید و به مصلحت کشور هم نیست. سایه جنگ بر سر کشور افتاده شده بود ولی با شجاعت دولت و همکاری مجلس و شورای نگهبان در روزهای آخر و تدبیر مقام معظم رهبری امروز کار به جایی رسیده است که برجام فقط باید اجرا شود!

به گفته او، البته اجرای آن شرایطی دارد که آژانس باید تایید کند که ایران اقداماتش را انجام داده است.

موفقان دولت کنونی و نیز اصلاح طلبان در دو سال گذشته چنان از آنچه "اثر تحریم‌ها" بوده بزرگنمایی کرده اند که گویی کشور در این مدت به باتلاق غیرقابل برگشتی فر روفته است!

آنها پس از توافق هسته ای وین، موضع خود را ناگهان تغییر داده و مدعی شده اند که رفع تحریم، قرار نیست معجزه کند.

با این وجود، عده ای از این شخصیت ها همچنان وعده یک بهشت را می دهند. هرچند این وعده تا کنون بارها تمدید شده است. یک بار پس از توافق ژنو، بار دیگر پس از تفاهم لوزان، مرتبه سوم بعد از توافق وین، بار دیگر پس از تصو.یب آن در مجلس و نهادهای تصمیم گیر، و حالا پس از اجرایی شدن برجام!

در این میان، موضع گیری هاشمی رفسنجانی از همه عجیب تر است. او وعده داده پس از مشخص شدن آثار اجرایی شدن برجام، دوباره درباره آثار تحریم ها صحبت کند!

آنچه مسلم است اینکه اگر قرار است مواردی چون سختی اخذ ویزای شینگن، عدم توانایی برای تأسیس بانک در سایر کشورها، گران شدن سفر توریستی به جزایر قناری، هزینه‌های بالای تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان و نبود پرواز مستقیم تهران _ واشنگتن به عنوان آثار اعلام نشده تحریم، معرفی شوند، بی تردید این مسائل از نگاه بیشتر مردم، هیچ اهمیتی نداشته و ندارند.