۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳

داستان حمایت فرا زمینی از منچستر+عکس

حمایتی فرا زمینی باشگاه منچستریونایتد داستان جالب‌ توجه و خاصی دارد.
کد خبر : ۲۶۴۰۵۷
صراط: در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر بارها شعار «ما پرچم منچستریونایتد را برافراشته نگاه می‌داریم» سروده شده اما کسی نتوانسته پرچم این تیم را به اندازه الکسی یاکوولف برافراشد. این هوادار 36 ساله روسی شیاطین سرخ به طرز شگفت‌انگیزی و با کمک استیو سوانسون، فضانورد ناسا پرچم تیم محبوب خود را به فضا فرستاد. جایی که پرچم منچستریونایتد به مدت 169 روز در سال 2014 در فضا بود و در این مدت 2704 دور هم حول زمین چرخید.

الکسی یاکوولف در آستانه بازی چهارشنبه شیاطین سرخ با زسکا مسکو روسیه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در گفت‌و‌گو با سایت رسمی باشگاه منچستریونایتد داستان جالبی را تعربف کرد. او گفت: از سال 2000 تا کنون و به مدت 15 سال است که طرفدار منچستریونایتد هستم. ماجرا از کوزوو شروع شد، جایی که به عنوان صلح‌بان کار می‌کردم. در آنجا دوستان انگلیسی زیادی پیدا کردم که از هواداران پر و پا قرص منچستریونایتد بودند. آنها بودند که من را برای هواداری از این تیم ترغیب کردند.

وی افزود: ایده فرستادن پرچم من‌یونایتد به فضا هم از جانب یکی از دوستانم در انگلیس مطرح شد. می‌دانستم که می‌توانم این کار را کنم چون به عنوان مترجم برای مرکز آموزش فضانوردی گاکارین روسیه کار می‌کردم. به همین خاطر پیشنهاد این کار را به استیو که ترجمه‌های زیادی را برای او انجام می‌دادم، ارائه دادم. استیو یک آمریکایی بود و طرفدار منچستریونایتد نبود ولی بلافاصله با پیشنهادم موافقت کرد و پرچمی را که به او دادم را در چمدان خود گذاشت و با خود به ایستگاه فضایی برد. فضانوردان حق حمل بار تا سقف یک و نیم کیلوگرم را دارند و پرچم من تنها 85 گرم وزن داشت از این رو جا دادن آن در چمدان کار خیلی سختی نبود.

این هوادار شیاطین سرخ در پایان عنوان کرد: به کاری که کردم خیلی افتخار می‌کنم و از عکس پرچم تیم محبوبم در فضا احساس غرور می‌کنم. ما پرچم منچستریونایتد را در فضا به اهتزاز در آوردیم و تردید دارم که کسی بتواند پرچم تیمش را از این ارتفاع بالاتر ببرد.

منچستریونایتد در حالی فردا شب به مصاف زسکا می‌رود که در بازی اول خود با نتیجه 2 بر یک مقابل پی‌اس‌وی آیندهوون تن به شکست داد و در بازی دومش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان با نتیجه 2 بر یک بر ولفسبورگ آلمان غلبه کرد. در حال حاضر در گروه B هر چهار تیم سه امتیازی هستند.

داستان حمایت فرا زمینی از منچستر+عکس
منبع: تسنیم