۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
رضایت ملت یا رضایت هاشمی؟!

"انتخابات مورد رضایت مردم" به چه معناست؟/ شبهه‌افکنی دوباره رفسنجانی

بدیهی است که تاکید بر "رضایت" مردم از انتخابات آتی بی تردید، شائبه "عدم رضایت" آنها را از انتخابات پیشین به ذهن متبادر می کند.
کد خبر : ۲۶۴۱۶۵
گروه سیاسی صراط - اکبر هاشمی رفسنجانی اخیرا در مراسم بزرگداشت آیت الله اشرفی اصفهانی سخنان شبهه ناک دیگری در خصوص انتخابات مجلس آتی بر زبان رانده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، او گفته است: مردم ایران باسواد هستند و در آستانه برگزاری انتخابات باید به این موضوع توجه داشت که افراد باید با تفکر و استدلال صحبت های خود را بیان کنند و در نهایت این مردم هستند که در مورد رای دادن به اشخاص مختلف تصمیم گیری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران همان انسان هایی هستند که باعث پیروز شدن جنگ شدند و ولی نعمت ما هستند و به همین دلیل باید انتخابات پیش رو را همانگونه که مورد خواست و رضایت آن ها است، برگزار کنیم.

این اظهارات و تاکید بر "برگزاری انتخابات مورد رضایت مردم" ابهامات متعددی را در خصوص انتخابات گذشته ایجاد می کند.

اگر منظور هاشمی صرفا اصل برگزاری انتخابات بوده که نیازی به تاکید اینچنینی نداشت؛ اما اگر منظور او تفاوت در نحوه برگزاری انتخابات آتی با انتخابات پیشین بوده، جای تامل دارد.

بدیهی است که تاکید بر "رضایت" مردم از انتخابات آتی بی تردید، شائبه "عدم رضایت" آنها را از انتخابات پیشین به ذهن متبادر می کند. رفسنجانی تا کنون برها و بارها بر عدم رضایت خود از انتخابات 84 که منجر به شکسا او مقابل احمدی نژاد شد و نیز انتخابات 88 و حتی در مواردی انتخابات 92 که با رد صلاحیت او همراه بود، اعلام کرده است.

به نظر می رسد بهتر است هاشمی منظور خود را از "انتخابات مورد رضایت مردم" دقیق تر بیان کند و عدم رضایت خود از برخی اتفاقات گذشته را به مردم نسبت ندهد. اگر ااو نگران ردصلاحیت برخی همفکران خود در انتخابات آتی است دلیلی ندارد این موضوع را به مردم نسبت داده و خواست آنها قلمداد کند.