۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹

حاشیه‌های دیدار صبای قم و فولاد

تیم فوتبال صبای قم با پیروزی مقابل فولاد خوزستان با صعود چهار پله‌ای به رده پنجم جدول لیگ برتر رسید و در کنار تراکتورسازی تبریز ایستاد.
کد خبر : ۲۶۴۲۵۴

صراط: دیدار تیم‌های صبای قم و فولاد خوزستان از هفته نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر امروز از ساعت 16 و 45 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام قم آغاز شد.

در این دیدار برای تیم صبا حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو، محمدامین آرام‌طبع، فرشید باقری، سامان آقازمانی، ابوالفضل ابراهیمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمد اوسانی و محمد قاضی به سرمربیگری علی دایی به میدان رفتند.

برای تیم فولاد میهمان نیز در این دیدار علیرضا سلیمی، مهدی بدرلو، ماتیاس چاگو، امید خالدی، مهرداد جماعتی، لئوناردو مساریچ، محمدرضا خانزاده، محمد اهل شاخه، ساسان انصاری، امیر حسین فشنگچی و حسین ابراهیمی به سرمربیگری اسکوچیچ از ابتدای مسابقه به میدان رفتند.

قضاوت این دیدار را محسن ترکی به عنوان داور وسط، مهدی عالی‌قدر به عنوان کمک داور اول و یعقوب سخندان به عنوان کمک داور دوم بر عهده داشتند.

قبل از شروع مسابقه علی دایی و سایر کادر فنی تیم صبا به سمت نیمکت فولاد رفتند و از کادر فنی این تیم استقبال کردند.

تنها حدود 300 تماشاگر در این دیدار به ورزشگاه یادگار قم آمدند و به تشویق تیم صبا پرداختند. نکته‌ای که در نشست خبری پیش از بازی نیز علی دایی به آن تأکید کرده بود و خواستار توجه ویژه مسئولان صبا به حضور تماشاگران در ورزشگاه شده بود.

صبای قم در این دیدار هاشم بیک‌زاده و میلاد فراهانی را به علت مصدومیت و ابوالقاسم دهنوی را به علت محرومیت در اختیار نداشت.

* بازی با دست شکسته

فیلیپه ماچادو با وجود شکستگی دست، در این دیدار برای صبا به میدان رفت که دایی نیز قبل از بازی از او به عنوان یک الگو برای سایر فوتبالیست‌ها یاد کرده بود.

در همان دقایق ابتدایی مسابقه برخوردی بین بازیکنان صبا و فولاد به وجود آمد که داور به سود تیم فولاد سوت زد و اعتراض علی دایی را به همراه داشت.

در دقیقه پنج ضربه کاشته امیرحسین صادقی با اختلاف اندکی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

در دقیقه 23 مسابقه پاس امیرحسین فشنگی در اشتباه فاحش مدافعان صبا به ویژه ماچادو در موقعیت تک به تک به ساسان انصاری رسید و او نیز توانست با یک ضربه حساب شده نخستین گل این مسابقه را به سود تیم فولاد خوزستان به ثمر برساند.

پس از این گل بازیکنان صبا حملات نصفه و نیمه‌ای بر روی دروازه فولاد داشتند که نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کنند.

در دقیقه 32 بازیکنان صبا در ادامه حملات خود، بر روی کرنری که بر روی دروازه فولاد فرستاد می‌رفت که صاحب موقعیت شود که شوت بی‌دقت فرشید باقری با فاصله بسیار زیادی از فراز دروازه فولاد به بیرون رفت.

در دقیقه 42 محمد قاضی و ساسان انصاری طی یک برخورد نقش بر زمین شدند که داور خطای قاضی را اعلام کرد و به او تذکر داد.

در دقیقه 43 شوت محکم و سر ضرب ابراهیمی با اختلاف اندکی از کنار دروازه علیرضا سلیمی سنگربان فولاد به بیرون رفت.

در دقیقه پایانی نیمه نخست نیز که حملات کم جان صبا ادامه داشت، ضربه محمد قاضی از داخل محوطه جریمه را دروازه‌بان فولاد به راحتی در اختیار گرفت.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با همان تک گل دقیقه 23 ساسان انصاری به سود تیم فولاد میزبان به پایان رسید.

* تحول صبا در نیمه دوم

بازیکنان صبا نیمه دوم را با حمله آغاز کردند و در همان دقایق نخست اوسانی در موقعیت تک به تک در گوشه محوطه جریمه توپ را روانه دروازه فولاد کرد که شوت او با دخالت دروازه‌بان فولاد به کرنر رفت.

در دقیقه 54 جلال علی محمدی پس از اینکه مدافعان تیم فولاد خوزستان را از میان برداشت، توپ را روانه دروازه صبا کرد که شوت آرام او درون دست‌های دروازه‌بان فولاد قرار گرفت.

در دقیقه 56 بار دیگر اوسانی شوت محکمی را به سمت دروازه فولاد شلیک کرد که توپ او به صورت خطرناکی از کنار دروازه فولاد بیرون رفت.

در دقیقه 57 محمد اوسانی بر روی یک اعتراض با کارت زرد ترکی مواجه شد.

یک دقیقه بعد امیرحسین فشنگچی نیز با اعتراضی که به تصمیم داور مسابقه داشت با کارت زرد جریمه شد.

در این دقایق بازیکنان صبا فشار سنگینی را بر روی دروازه فولاد وارد کردند اما نتوانستند از موقعیت‌های خود بهره‌ای ببرد.

در دقیقه 63 مهدی دغاغله به جای مهرداد جماعتی برای فولاد خوزستان به میدان آمد.

* کرنرهایی که گرفته نشد

در دقیقه 64 امیرحسین صادقی توانست توپی که از روی نقطه کرنر به روی دروازه فولاد فرستاده شده بود را با ضربه سر به قعر دروازه این تیم بفرستد و بازی را به تساوی بکشاند.

در دقیقه 73 شوت مهدی دغاغله را دروازه‌بان صبا به زیبایی مهار کرد.

در دقیقه 72 کریم اسلامی در موقعیت بسیار مناسبی با دروازه‌بان فولاد تک به تک شد اما توپ را به جلال‌الدین علی محمدی پاس داد و پاس کم جان علی محمدی راهی به دروازه فولاد نبرد.

اما لحظاتی بعد شروع زیبای حامد لک به محمد قاضی مهاجم صبا رسید که توپ این بازیکن به بدن دروازه‌بان فولاد خورد و به کرنر رفت که داور مسابقه اعتقادی به کرنر نداشت و اعتراض قاضی را به همراه داشت.

در دقیقه 77 شوت بازیکنان صبا با برخورد به بازیکنان فولاد به کرنر رفت اما باز هم داور مسابقه با توجه به تصمیم کمک خود توپ را به بازیکنان فولاد داد و این تصمیم نیز اعتراض بازیکنان صبا و علی دایی را به همراه داشت.

در دقیقه 81 محمد قاضی توانست پاس زیبای محمدامین آرام طبع از محوطه جریمه را به گل دوم صبا تبدیل کند.

* اعتراض‌هایی که به خوشحالی تبدیل شد 

دایی پس از به ثمر رسیدن این گل خوشحالی زایدالوصفی از خود بروز داد و در آغوش سایر کادر فنی و بازیکنان صبا قرار گرفت.

در دقیقه 83 اکبر ایمانی به جای ایمان بدرلو برای فولاد خوزستان به میدان آمد.

محمد قاضی نیز پس از به ثمر رساندن گل با کارت زرد ترکی جریمه شد.

در دقیقه 90 مسابقه یوسب چاخواشویلی به جای محمد اوسانی برای صبای قم به میدان آمد.

* دایی پیروز نیمه مربیان

علی دایی در نیمه دوم مسابقه با به میدان فرستادن کریم اسلامی جان تازه‌ای به رگ‌های صبا بخشید و خط حمله تیم صبا جنب و جوشی دو چندان گرفت.

این حرکات باعث شد که تیم صبای نیمه دوم را هجومی‌تر بازی کند و چند موقعیت مناسب گل زنی را نیز به دست آورد که بازیکنان این تیم توانستند دو موقعیت خود را توسط امیرحسین صادقی و محمد قاضی به گل تبدیل کنند و پیروز میدان لقب بگیرند.

نیمه دوم این مسابقه بر خلاف نیمه نخست که تماشاگران بازی سردی را تماشا کردند بازی پر هیجانی بود که البته این بازیکنان صبا بودند که برای اینکه در این بازی خانگی بازنده نباشند تلاش دوچندانی برای رسیدن به دروازه فولاد از خود نشان دادند که همین امر باعث شد بازی در نیمه دوم بسیار زیباتر از نیمه نخست رقم بخور‌د.

در نهایت این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود صبای قم به پایان رسید.

تیم فوتبال صبای قم با این نتیجه 14 امتیازی شد و به مکان پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد و تیم فولاد خوزستان نیز همچنان بدون برد و تنها با کسب سه تساوی در قعر جدول ماند.

منبع: فارس