۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

نجابت: نامه رهبری کمک به دولت بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامه خود به رئیس جمهور درباره برجام دقیقا با توجه به حفظ منافع کلی نظام و کمک به دولت بوده است چرا که قدرت چانه‌زنی دولت در این میان بیشتر می‌شود.
کد خبر : ۲۶۴۳۲۷
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب نشان داد که هنوز هم هیچ اعتمادی به غربی‌ها نیست، گفت: فرمایشات ایشان مؤید گزارش کمیسیون برجام بود.

حسین نجابت، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به دنبال نامه اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام اظهار داشت: خوشبختانه فرمایش مقام معظم رهبری در راستای فرمایش قبلی ایشان است.

وی افزود: ایشان از ابتدا نیز همزمانی لغو تحریم‌ها را مورد تاکید قرار دادند که باید لغو تحریم‌ها صورت گیرد نه تعلیق و توقف. در صورتی که در متن برجام در برخی لغو ولی برخی دیگر سخن از تعلیق و توقف به میان آمده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ایشان در سخنانشان به بی‌اعتمادی کامل به طرف اروپایی و آمریکایی اشاره کردند لذا در این خصوص با خوشبینی برخورد نمی‌کنند.

نجابت در ادامه مطلب خود عنوان کرد که ما چند سال است که گرفتار گزارشات غیرمنصفانه، جهت‌دار، غیر کارشناسانه و کاملا جانبدارانه و سیاسی آژانس هستیم که در مورد PMD و ابعاد ممکن هسته‌ای و فعالیت‌های غیر صلح آمیز متهم و با ما با ابهام صحبت می‌کنند و پرونده ابعاد گوناگون نظامی را مختومه اعلام نمی‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح یک فوریتی برجام و تصویب آن در مجلس اشاره کرد و گفت که طرف مقابل مذاکره برای ما شرط گذاشتند ما هم در طرح یک فوریتی مجلس این شروط را قرار دادیم ولی نکته مهم در این میان که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند این است که هیچ اعتمادی به طرف آمریکایی و اروپا وجود ندارد و به صورت مستدل اقدامات سابق و فعلی امریکا را در نظر گرفته و اعلام می‌کنند که هیچ تضمینی نیست که غربی‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

وی به تشریح سابقه طرف مقابل مذاکره‌کننده پرداخت و عنوان کرد: سابقه نشان می‌دهد که این‌ها قوانین خود و بین‌المللی همچنین تعهداتی که داده بودند را زیر پا می‌گذارند و هر جا که زورشان برسد زور می‌گویند. شاهد هستیم که در لیبی، عراق و افغانستان و هر کجا که زورشان رسیده نیز اعمال زور کردند.

این نماینده در  ادامه سخنان خود بی‌اعتمادی به طرف مقابل را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این سابقه بد طرف اروپایی و آمریکایی اثبات می‌کند که به آنها اعتماد نکنیم. ما گفته بودیم که در متن برجام طرف‌های غربی به ما اعتماد نکردند یعنی هر کجا خواستند ما اقدامی انجام دهیم سخن از راستی آزمایی آن به میان آمد. ولی متاسفانه ما در متن به آن‌ها اعتماد کردیم و این اشکال راهبردی بود.

وی در همین رابطه ادامه داد: لذا در همین راستا راه آن ‌را رهبر معظم انقلاب به صورت مستند بیان کردند و فرمودند که اگر بناست اتفاقی در اراک بیفتد باید یک قرارداد مطمئن داشته باشیم یعنی اطمینان پیدا کنیم دستاوردی را که سالها است تلاش کرده و به دست آورده‌ایم را با یک چیز بی‌اعتنا تعویض و نابود نکنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامه خود به رئیس جمهور درباره برجام دقیقا با توجه به حفظ منافع کلی نظام و کمک به دولت بوده است چرا که قدرت چانه‌زنی دولت در این میان بیشتر می‌شود.

نجابت متذکر شد که همه باید در اجرای دقیق برجام و شروط رهبری و مجلس دقت کنیم چرا که 9 بندی که در ماده واحده مصوبه مجلس است تقریبا به شکل تلویحی است که مقام معظم رهبری به صورت شفاف و قاطع‌تر بیان کردند.

وی در همین رابطه ادامه داد: نامه مقام معظم رهبری درباره برجام یک قدم بسیار مهم بود. ما در کمیسیون برجام اقداماتی انجام دادیم؛ از اینکه این اقدامات مورد رضایت ایشان واقع شده است بسیار خوشحالیم چرا که در طول بررسی برجام در کمیسیون ویژه فشارهای بی‌امانی به ما وارد می‌شد که عجله کنید و یا متن برجام را بررسی نکنید لذا زحمات زیادی در این راستا کشیده شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه ضمن ابراز امیدواری از سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری موید گزارشی بود که کمیسیون ویژه به مجلس ارائه داد و امیدواریم هم در تبعیت از ایشان به گونه‌ای رفتار کنیم که در راستای حفظ منافع نظام باشد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط نجابت رهبری
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند