۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵

کری و لاوروف درباره سوریه گفت‌وگو کردند

وزرای خارجه آمریکا و روسیه امروز (شنبه) و یک روز پس از گفتگوهای چهارجانبه وین درباره بحران سوریه بار دیگر به صورت تلفنی با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.
کد خبر : ۲۶۴۵۹۴
صراط: وزرای خارجه آمریکا و روسیه امروز (شنبه) و یک روز پس از گفتگوهای چهارجانبه وین درباره بحران سوریه بار دیگر به صورت تلفنی با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در گفتگویی تلفنی درباره آغاز فرآیند سیاسی بین دولت سوریه و مخالفین گفتگو کردند.

وزارت خارجه روسیه در وب‌سایت خود اعلام کرد در این تماس تلفنی که به درخواست طرف آمریکایی انجام شد دو مقام درباره وارد ساختن دیگر بازیگران منطقه برای جلو راندن فرآیند سیاسی، نیز صحبت کردند.

روز گذشته (پنج‌شنبه) وزرای آمریکا، روسیه،‌ ترکیه و عربستان سعودی در وین، پایتخت اتریش، با یکدیگر دیدار کرده و درباره بحران سوریه به گفتگو نشستند.

در پایان این نشست لاوروف تأکید کرد که درباره آینده دولت سوریه به هیچ توافقی دست یافته نشده. وی همچنین شایعات درباره بحث در مورد کنار گذاشته شدن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، از قدرت را رد کرده و اعلام نمود که تنها مردم سوریه می‌توانند درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط روسیه آمریکا