۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
صلح جو:

«کیمیا» تصویر خوبی از دهه ۵۰ ندارد

طهماسب صلح جو معتقد است سریال «کیمیا» در روایت ماجراها موفق عمل کرده و از عناصر جذاب داستانی به خوبی بهره برده است و همین باعث می‌شود تا مخاطب با علاقه آن را ببیند و دنبال کند.
کد خبر : ۲۶۴۸۵۱
صراط: طهماسب صلح جو معتقد است سریال «کیمیا» در روایت ماجراها موفق عمل کرده و از عناصر جذاب داستانی به خوبی بهره برده است و همین باعث می‌شود تا مخاطب با علاقه آن را ببیند و دنبال کند.

«طهماسب صلح جو» درباره سریال «کیمیا» گفت:‌ تا الان که بیش از بیست قسمت از این سریال بروی آنتن رفته است، معتقدم که کم کم در حال جذب مخاطب است.

وی ادامه داد:‌ این سریال از همان شروع و روایت قصه، مخاطب خود را داشت و به عنوان یک سریال تلویزیونی در جذب مخاطب موفق عمل کرده است.

این منتقد در ادامه افزود: بحثی در فیلم و سریال سازی وجود دارد و آن اجرای کار است و زمانیکه کارگردان به یکسری جزئیات و نکات توجه می‌کند،‌طبعا می‌تواند تماشاگر را درگیر خود کند و به عقیده من ساخت خوبی دارد.

صلح جو بیان داشت: سریال «کیمیا» در روایت ماجراها موفق عمل کرده و از عناصر جذاب داستانی به خوبی بهره برده است و همین باعث می‌شود تا مخاطب با علاقه آنرا ببیند و دنبال کند.

وی ادامه داد:‌یکی از عناصر مهم در روایت، ایجاد تعلیق و کشش دراماتیک است که مخاطب را وادار به دنبال کردن داستان می‌کند و در او رغبتی ایجاد می‌کند.

این منتقد تصریح کرد: یک فیلم و یا سریال مجموعه همه عناصر است که ضمن هماهنگی باعث ساختاری منسجم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه «کیمیا» بلندترین سریال تاریخ تلویزیون است، افزود: ادامه دادن سریال‌ها به پشتکار، ذوق و استعداد سازندگانش برمی‌گردد و نمی‌شود تا قسمت نهایی موفقیت این سریال را پیش بینی کرد.

این منتقد با بیان به تصویر کشیدن فضای سال 50 در این سریال گفت: «کیمیا» به دلیل فضایی که بیان می‌کند نوستالژیک هم هست، اما معتقدم زمان قدیم و دهه پنجاه را زیاد خوب درنیاورده است. از پوشش دختران محصل گرفته تا برخی عناصر دیگر و باید بگویم وجود این محدودیت‌ها از واقعی شدن داستان‌ها کم کرده و باعث می‌شود تا تصویر مستند گونه از آن دوران به مخاطب القاء نشود.

وی ادامه داد: یادم هست بچه‌های محصل در آن زمان یکی از عناصر اصلی در جنبش‌ها بودند و ماموران حکومت نظامی مانده بودند که با اینها چه کنند.

صلح جو در پایان بیان داشت: آنچه این سریال را جذاب می‌کند به دلیل بیان ماجراهای انقلاب نیست بلکه نحوه وارد شدن داستان‌ها یکی پس از دیگری به درام سریال است که باعث می‌شود مخاطب داستان را دنبال کند. چراکه چگونگی روایت قصه از خود قصه مهمتر است و کیمیا در این مورد به خوبی عمل کرده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط کیمیا سریال