۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

توضیح صالحی درباره بیمارستان هسته‌ای

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: بیمارستان تخصصی هسته‌ای اولین بیمارستان درمانی تشخیصی و تحقیقاتی است که با پرتو در ارتباط است و در یک مجموعه یکپارچه در بوستان ولایت ساخته خواهد شد.
کد خبر : ۲۶۴۸۵۶
صراط: رییس سازمان انرژی اتمی گفت: بیمارستان تخصصی هسته‌ای اولین بیمارستان درمانی تشخیصی و تحقیقاتی است که با پرتو در ارتباط است و در یک مجموعه یکپارچه در بوستان ولایت ساخته خواهد شد.

علی اکبر صالحی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان نشانه اثبات هدف ایران برای حرکت در تمامی ابعاد هسته ای نه فقط غنی سازی و آب و سنگین است، افزود: ما در رادیو دارو بسیار پیشرفت کرده‌ایم. الان داروی حدود یک میلیون بیمار در کشور تولید می شود و بحث سوخت ۲۰ درصد از همین جا آغاز شد که انها سوخت راکتور تهران برای مصارف پزشکی را به ما ندادند و ما خودمان این کار را از صفر تا ۱۰۰ آن انجام دادیم.

وی گفت: اگر ملتی اراده خود را روزی به کرسی بنشاند دست تقدیر راهی جز همراهی آن ملت ندارد.

معاون رییس جمهور گفت: بعد از آن که برجام به سرانجام رسید که در تاریخ زرین کشور در آینده نقش خواهد بست و به زودی شاهد نتایج این حرکت مبارک خواهیم بود از فرصت استفاده کردیم تا در فضای ایجاد شده به همراه وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و شهرداری تهران مقدمات ساخت بیمارستان بزرگ هسته‌ای در کشور را فراهم کنیم.

وی گفت: من در منطقه جایی را سراغ ندارم که بیمارستانی با ویژگی بیمارستانی که ما احداث خواهیم کرد که مجموعه ای درمانی تشخیصی که با پرتو سر و کار دارد، مدرن و یکپارچه باشد وجود داشته باشد و در غرب آسیا این بیمارستان سرآمد خواهد بود.

صالحی گفت: برای اولین بار فرصتی فراهم می شود که بیماران، نیازمند سفر به کشورهای دیگر و همسایه برای دریافت خدمات هسته ای نباشند. این بیمارستان تجهیزاتی را به کار خواهد برد که برخی از آن‌ها در دنیا به طور انگشت شمار در اختیار چند کشور است.

وی تاکید کرد که این بیمارستان درمانی تشخیصی و تحقیقاتی خواهد بود و سعی داریم در بخش نگهداری و تعمیر و حتی ساخت تجهیزات وارد شویم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط هسته ای صالحی