۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

صعود 5 پله‌ای پرسپولیس پیش از دربی

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ملوان با برتری شاگردان برانکو ایوانکوویچ به پایان رسید.
کد خبر : ۲۶۴۹۲۹
صراط: دیدار تیم‌های پرسپولیس و ملوان بندرانزلی از سری دیدارهای هفته دهم لیگ برتر از ساعت 17:45 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شد که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. علی علیپور در دقیقه 67 و جری بنسون در دقیقه 75 گل‌های پرسپولیس را در این دیدار به ثمر رساندند.

در این دیدار سوشا مکانی، محسن بنگر،‌ لوکا ماریچ، محمد انصاری، رامین رضاییان، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده، رضا خالقی‌فر و جری بنسون بازیکنان اصلی پرسپولیس بودند.

برای ملوان هم پاشنکو، حسین کنعانی‌زادگان، عزت‌الله پورقاز، احمد آهی، پژمان نوری، مازیار زارع، حسین ماهینی، عزیز معبودی، صادق محرمی، محمد آبشک و فرزاد حاتمی از ابتدا در ترکیب حضور داشتند.

نیمه اول
دقیقه 20:
حمید استیلی خیلی زود مجبور به انجام تعویض شد و محمد نزهتی جای صادق محرمی را که مصدوم شده بود در ترکیب ملوان گرفت.

دقیقه 26: بازی سرد و کسل‌کننده دو تیم موقعیت چندانی نداشت و شوت فرشاد احمدزاده هم که روانه دروازه ملوان شد، توسط پاشنکو به راحتی مهار شد.

دقیقه 30: ارسال خوب احمد نوراللهی روی دروازه ملوان می‌توانست بهترین موقعیت پرسپولیس در 30 دقیقه ابتدایی بازی باشد تا جری بنسون برای تیمش گلزنی کند، اما توپ از بالای سر او عبور کرد تا این موقعیت از دست برود.

دقیقه 33: امید عالیشاه از جناح راست نفوذ کرد و ارسالی کوتاه روی دروازه ملوان داشت که با ضربه سر شیرجه‌ای بنسون همراه شد، اما این بار هم پاشنکو موفق به دفع حمله پرسپولیسی‌ها شد.

دقیقه 35: محمد آبشک از راهی دور اقدام به شوتزنی به سمت دروازه پرسپولیس کرد که توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 44: عزت‌الله پورقاز به دلیل خطایی که انجام داد از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

نیمه دوم
دقیقه 47:
امید عالیشاه به دلیل خطای شدیدی که انجام داد، از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه 52: فرشاد احمدزاده دومین بازیکن پرسپولیس بود که کارت زرد داور را مقابل چشمانش دید.

دقیقه 53: محسن مسلمان جای رضا خالقی‌فر را در ترکیب پرسپولیس گرفت.

دقیقه 55: محمد آبشک از تیم ملوان از داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 55: ارسالی که روی دروازه ملوان شده بود، پس از عبور از جری بنسون به رامین رضاییان رسید که شوت قدرتی این بازیکن را پاشنکو به خوبی دفع کرد.

دقیقه 60: ارسال محسن مسلمان از روی یک ضربه ایستگاهی و اثرگذاری بازیکنان پرسپولیس موقعیت خوبی برای بنسون ایجاد کرد، اما توپ با فاصله کمی از مقابل سر این مهاجم هندوراسی رد شد تا پرسپولیسی‌ها در حسرت گلزنی بمانند.

دقیقه 63: رامین رضاییان در محوطه جریمه توپ ارسالی را به خوبی در اختیار گرفت و پاسی را مقابل دروازه برای بنسون مهیا کرد که این بار هم مهاجم پرسپولیس در گلزنی ناکام بود.

دقیقه 65: امید عالیشاه جای خود را در ترکیب پرسپولیس به علی علیپور داد.

دقیقه 67: کرنر پرسپولیس با برنامه بدی اجرا شد، اما دفع ناقص ملوانی‌ها و ضربه قیچی برگردان فرشاد احمدزاده در میانه‌های راه با قطع خوب علیپور همراه شد تا گل پرسپولیس به این شکل به ثمر برسد و علیپور هم تعویض طلایی برانکو لقب بگیرد.

دقیقه 74: محمد نزهتی از ترکیب ملوان خارج شد و به جای این بازیکن جلال رافخایی به زمین آمد.

دقیقه 75: جری بنسون با تیزهوشی پاس مدافعان ملوان را قطع کرد و توپ را در قعر دروازه ملوان جای داد تا پرسپولیس به دومین گل خود برسد.

دقیقه 77: فرزاد حاتمی در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت خوبی شد و می‌توانست اختلاف را به حداقل برساند، اما توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 84: میلاد کمندانی آخرین تعویض برانکو ایوانکوویچ بود که به جای فرشاد احمدزاده وارد میدان شد.

پرسپولیس با این پیروزی 14 امتیازی شد و با توجه به تفاضل گل کمتر نسبت به صبای قم از رتبه یازدهم به رتبه ششم جدول صعود کرد.

منبع: تسنیم