۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

روایت وهابی شیعه شده از امام علی(ع)

حمید شیرانی وهابی شیعه شده گفت: با خواندن کتب و ادعیه‌های مختلف نظیر کتاب الغدیر علامه امینی، دعای کمیل و صحیفه سجادیه مهر اهل بیت(ع) بر قلب من نشست و به ولایت امام علی(ع) ایمان آوردم.
کد خبر : ۲۶۵۰۶۴
صراط: حمید شیرانی در مراسم تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) که پیش از ظهر امروز در محل آستان مقدس امامزاده‌حسن(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه بنده در یک قبیله بلوچ زندگی می‌کردم، اظهار داشت: برای کنکور ثبت‌ نام کردم و در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رشته پرستاری قبول و شروع به تحصیل کردم.

وی با اشاره به اینکه در یکی از سفرهایم به استان کرمان متوجه شدم یک بچه شیعه در صفحاتی روایاتی را از پیامبر(ص) نوشته و بر دیوار نصب کرده، گفت: با خواندن این روایات آدرس روایات که از منابع کتب سنی‌ها بود را ثبت کردم و شروع به خواندن روایات کردم.

شیرانی افزود: در روایات نخست این مطلب بیان شده بود که هرکس امام زمان خود را نشناسد مرگی با جاهلیت دارد در حالی که وجود امام زمان(عج) برای من بی‌معنا بود و در گمان خود روحانیون شیعه را به روایت‌ و حدیث‌سازی محکوم کردم.

این وهابی شیعه شده با اشاره به اینکه در دیگر روایات درج شده روایتی از رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه "من دو چیز گرانبها" کتاب خدا و اهل بیت(ع)" را برای شما به یادگار می‌گذارم هر کس به این دو چنگ بزند هیچ وقت گمراه نمی‌شود و این دو از هم جدا نمی‌شوند مگر اینکه در آخرت در حوض کوثر بر من وارد شوند"، خواندم، بیان کرد: این روایت از 11 منابع اهل سنت عنوان شده بود.

وی عنوان کرد: پیامبر در این روایت به دو یادگاری از طرف خود اشاره می‌کند" قرآن و اهل بیت" و این مهم بارها در ذهن من مطرح شد که اهل بیت(ع) که همه از دنیا رفته‌اند پس این امر امکان پذیر نیست.

شیرانی خاطرنشان کرد: موضوع را با استاد خویش در میان گذاشتم که حدیث ثقلین چیست در حالی که پیامبر در این حدیث به اهل بیت و قرآن تاکید داشتند و وی گفت پیامبر در این حدیث قرآن و سنت خود را مد نظر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه من در 11 منبع موثق سنی صحت حدیث را پیدا کرده‌ام، گفت: با شنیدن این حرف استادم مرا به نفهمی متهم کرد در حالی که خود پاسخی برای سوالات ذهن من نداشت.

 وهابی شیعه شده با بیان اینکه بعد از خواندن کتاب‌های مختلف دیگر نماز خواندن به شکل قبلی برای من زیبایی نداشت و نمی‌توانستم در مجالس مذهبی قوم خود شرکت کنم چرا که باور من تغییر پیدا کرده بود و قادر نبودم بر چهره محبان قاتلان اهل بیت(ع) نگاه کنم، افزود: با یک گروه تبلیغی شیعه ارتباط گرفتم و آنها هیچ زمان در رابطه با اختلافات با بنده سخن نگفتند بلکه سعی کردند عدل و امامت را برای من تشریح کنند.

وی با تاکید بر اینکه شاید اگر آن گروه تبلیغی در وهله اول از اختلاف‌های موجود بین شیعه و وهابی حرفی به میان می‌آوردند من هیچ‌گاه اصراری در یادگیری حقایق نداشتم، خاطرنشان کرد: با خواندن کتب و ادعیه‌های مختلف نظیر کتاب الغدیر علامه امینی، دعای کمیل و صحیفه سجادیه مهر اهل بیت(ع) بر قلب من نشست و به ولایت امام علی(ع) ایمان آوردم.

وی با اشاره اینکه خانواده و همسرم دغدغه ذهنی من شده بود که قرار است بدون شناخت امام زمان خود با مرگ جاهلیت از دنیا بروند، تصریح کرد: در دومین روز بعد از عقدم همسرم متوجه شد شیعه شده‌ام.

شیرانی بیان کرد: مدتی از این موضوع گذشت و خانواده‌ خودم و همسرم متوجه شدند که شیعه شده‌ام؛ خانواده‌ همسرم زنم را مورد آزار و شماتت قرار دادند و درصدد بودند طلاق همسرم را از من بگیرند.

وی با اشاره به اینکه با من تماسی از لندن گرفته شد که بنده به عنوان مجری شبکه فارسی زبان انگلیسی استخدام شده‌ام اما قبول نکردم، اظهار داشت: این رویه با مخالفت‌های من ادامه داشت مادامی که تصمیم بر حذف شدن بنده گرفتند اما شهادت نصیبم نشد.

وهابی شیعه شده با تاکید بر اینکه برای حفظ جان به خواست خانواده و همسرم و حفظ موقعیت شغلی به استان قم پناه بردم و به زیارت حضرت معصومه(س) راهی و دست به دامان کریمه اهل بیت شدم، گفت: شخصی از بزرگان کشور کنار بنده ایستاد و جریان شیعه شدن خود را بیان کردم و با یک تماس وی بحث انتقال شغلی من به راحتی فراهم شد.

وی با بیان اینکه سرپناهی را برای خود و خانواده نداشتم از این رو دوباره متوسل به حضرت معصومه(س) شدم و این بار نیز به یمن برکت و کرامت حضرت مشکل منزل من نیز برطرف شد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند