۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴

مهاجران در راه بی‌بازگشت +تصاویر

ادامه مهاجرت از سوریه و دیگر کشورهای بحرانی خاورمیانه به اروپا در حالی ادامه دارد که این افراد با شماری از مخاطرات مواجه هستند.
کد خبر : ۲۶۵۰۶۹

صراط: مهاجران همچنان به سمت اروپا می‌آیند و این در شرایطی است که زمستان نزدیک است و وضعیت وخیم افراد در سواحل یونان همچنان ادامه دارد.

در کنار همه مشکلاتی که تاکنون از دشواری‌های مهاجران برای ورود به اروپا گزارش شده است، آژانس مهاجران سازمان ملل متحد (UNHCR) هم هشدار داده است که قاچاقچیان انسان برخی از مهاجران را وادار به برقراری رابطه نامشروع کرده‌اند. در سال جاری 600 هزار تن مهاجر وارد اروپا شده‌اند و یک‌سوم آنها زن و کودک هستند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که آزار جنسی افراد در مراکز شلوغ مهاجران در یونان و هر محلی برای عبور به اروپا صورت گرفته‌اند.

در ادامه عکس‌هایی از تلاش مهاجران برای ورود به اروپا و سپس مشکلاتی که پس از ورود به این قاره باید با آن دست‌و پنجه نرم‌کنند، از نظر می‌گذرد:


ابعاد واقعی سوءاستفاده جنسی از زنان و کودکان مشخص نیست. اما زنان و کودکانی که به تنهایی سفر می‌کنند به شدت در معرض سوء استفاده جنسی هستند. همچنین نگهداری کودکان در کنار بزرگسالان از دیگر مواردی است که سازمان ملل آن را زمینه ساز سوءاستفاده جنسی از کودکان اعلام کرده است.

قاچاقچیان زنان و کودکان را وادار به برقراری رابطه جنسی می‌کنند و آن را شرط کمک برای ادامه سفر قرار می‌دهند.

«ملیسا فلمینگ» سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت که برخی مسایل مربوط به چنین اقداماتی از اردوگاه‌هایی در یونان که بسیار شلوغ هستند گزارش شده است. اما به نظر می‌رسد در دیگر کشورها هم چنین اتفاق‌هایی رخ داده باشد.

منبع: فارس