۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
فرمانده ناجا:

حادثه قزوین بزرگنمایی شده بود/ بستن افراد به درخت و تجاوز به آنها صحت ندارد

فرمانده نیروی انتظامی بااشاره به اینکه حادثه قزوین به شکلی که در رسانه ها منتشر شده بود واقعیت نداشت افزود:پیشنهاد میکنم رسانه ها قبل از درج اخبارو اطلاعات دقیق را از مراجع قضایی وانتظامی دریافت کنند.
کد خبر : ۲۶۵۲۱۳
صراط: فرمانده نیروی انتظامی بااشاره به اینکه حادثه قزوین به شکلی که در رسانه ها منتشر شده بود واقعیت نداشت افزود:پیشنهاد میکنم رسانه ها قبل از درج اخبارو اطلاعات دقیق را از مراجع قضایی وانتظامی دریافت کنند.

سردار حسین اشتری در حاشیه اختتامیه دوره های آموزشی کوثر در جمع خبرنگاران درباره حادثه قزوین، جلسات ال ای زد و تردد زائران برای پیاده روی اربعین صحبت کرد.

وی گفت: هدف از برگزاری دوره های کوثر ارتقای سطح مدیریتی و مهارتی مدیران و کارکنان پلیس پیشگیری ناجا است تا جایی که استاندارد سازی رفتار کارکنان استفاده از تجهیزات نوین و به روز رسانی و آموزش کارکنان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جلسات اعلام شده است.

اشتری در ادامه با اشاره به کمبود تجهیزات در پلیس پیشگیری به ویژه کمبود تجهیزات در پاسگاه ها و کلانتری ها نیز گفت: سعی شده هر سال تجهیزات جدیدی به بدنه نیروی انتظامی و بخصوص کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی تزریق شود اگر اعتبارات دولتی به موقع تخصیص پیدا کند در آینده ای نزدیک شاهد نوآوری های جدید در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی خواهیم بود اما با این مقدار تجهیزات تمام سعی و تلاش من و همکارانم این است که پاسخگویی مراجعات مردمی باشیم.

دستگیری متهمان حادثه قزوین

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جزئیات حادثه قزوین گفت: حادثه پارک باراجین به این شکلی که در رسانه ها عنوان شد نبود. اینکه اعلام شده بود گروهی مسلح با استفاده از سلاح گرم افراد را به درخت بسته و به آنها تجاوز کرده اند درست نیست. برخی سایت ها و خبرگزاری ها به اشتباه به این موضوع پرداختند که متاسفانه تنها نتیجه آن تشویش اذهان عمومی بود پیشنهاد می کنم رسانه ها قبل از درج اخبار و اطلاعات صحت و سقم آن را از مراجع قضایی دریافت کنند.

وی با اعلام اینکه این اتفاق در نیمه دوم شهریور ماه امسال رخ داده بود افزود: با همکاری خوب مراجع قضایی متهمان این پرونده دستگیر شدند. بررسی های قضایی نشان می دهد پرونده در مجموع سه شاکی دارد که یک نفر از آنها به دلیل تجاوز به عنف و مابقی به دلیل خفت گیری و سرقت از متهمان دستگیر شده شکایت کرده اند و همه متهمان این پرونده در حال حاضر دستگیر و تحقیقات انتظامی و قضایی از متهمان دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

زائران کربلا حتما باید گذرنامه داشته باشند

اشتری درباره تمهیدات انتظامی برای تردد زائران در اربعین حسینی نیز گفت: برای انجام مراسم اربعین پلیس تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفته که از جمله آنها افزایش گیت های محافظتی در مرز مهران، شلمچه، چذابه است به گونه ای که در مرز مهران تا ۵ برابر گیت های انتظامی افزایش پیدا کرده است. سعی داریم با افزایش تعداد گیت ها معطلی زائران را در مرز به حداقل ممکن برسانیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مسئولان مربوطه در استانداری، فرمانداری و نیروی انتظامی همه تلاش خود را برای رفاه حال زائران حرم حسینی انجام داده اند. جا دارد اعلام کنم زائران حتما باید برای خروج از مرز گذرنامه معتبر داشته باشند چراکه تردد افراد از مرز بدون گذرنامه ممنوع است.

وی گفت: منتظر هستیم دولت عراق آخرین تصمیمات خود را درباره ویزای زائران اربعین اعلام کند. شاید مثل سال گذشته برای حضور زائران احتیاجی به اخذ ویزا نباشد اما در حال حاضر داشتن ویزای عراق برای خروج از مرز الزامی است.

اشتری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اجرای طرح ال ای زد و اصرار شهرداری بر اجرایی شدن آن نیز گفت: در این خصوص جلسه ای شب گذشته با شهردار تهران و مسئولان وزارت کشور برگزار کردیم. هنوز مصوبه جدیدی در این خصوص نداریم اجازه بدهید جلسات دیگری برگزار شود تا درباره نحوه اجرای این طرح اطلاع رسانی انجام شود اما حتما در چند روز آینده نظر نهایی نیروی انتظامی اعلام خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه پلیس هر کاری که بتواند در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشد را قطعا در دستور کار خود قرار می دهد افزود: ما به دنبال کاهش آلودگی هوا و تسهیل در تردد شهروندان هستیم. با توجه به همکاری خوبی که بین پلیس و شهرداری تهران وجود دارد امیدواریم به توافق نامه ای در این زمینه برسیم و نتیجه آن باعث رفاه حال مردم باشد.

وی در پایان درخصوص نحوه نظارت پلیس بر فضای مجازی و شبکه تلگرام نیز گفت: اقدامات و نظارت های ما براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و تعیین مصادیق مجرمانه است و پلیس در راستای دستورات این شورا فعالیت های خود را انجام می دهد.

منبع: مهر