۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
پنجشنبه، تظاهرات در حمایت از نمر

شعارنویسی علیه آل‌سعود آغاز شد +تصاویر

گروهی از جوانان انقلابی در شهر القطیف اقدام به شعار نویسی علیه شاه عربستان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به شعار «مرگ بر آل سعود و ای سلمان خائن» اشاره کرد.
کد خبر : ۲۶۵۲۲۷
صراط: در پی اعطای مجوز به وزارت کشور عربستان برای اجرای حکم اعدام شیخ نمر، دامنه اعتراضات مردمی به این حکم افزایش پیدا کرده و قرار است روز پنجشنبه (فردا) تظاهرات گسترده‌ای در مناطق شرقی عربستان برگزار شود.

با اعطای مجوز دادگاه تجدید نظر و دادگاه عالی عربستان برای اجرای حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی بارز شیعه اهالی مناطق شرقی عربستان تحرکات برای تظاهرات خود را گسترده تر کرده‌اند.

در روزهای گذشته تظاهرات گسترده تری در مناطق مختلف شرق عربستان از جمله منطقه «العوامیه» در شهر القطیف برگزار شده که نسبت به گذشته بی سابقه گزارش شده است.

همزمان با این تظاهرات‌ها، گروهی از جوانان انقلابی در خیابان‌های مختلف از جمله خیابان «الثوره»  در شهر القطیف اقدام به شعار نویسی علیه شاه عربستان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به شعار «مرگ بر آل سعود و ای سلمان خائن» اشاره کرد.

اهالی العوامیه طی چند روز گذشته با وجود تدابیر شدید امنیتی تظاهراتی برگزار کردند و حکم اعدام شیخ النمر را محکوم و به رژیم آل سعود نسبت به عواقب این اقدام هشدار دادند.

سه شنبه شب نیز (شب گذشته) حدود ساعت یک بامداد به وقت محلی گروهی از نیروهای امنیتی رژیم آل سعود اقدام به تیراندازی در منطقه و تخریب خودروها کردند و 5 خودروی مربوط به اهالی منطقه در این میان دچار خسارت شده‌است.

از سوی دیگر گروه های انقلابی در شرق عربستان از اهالی مناطق شرق عربستان درخواست کرده‌اند که پنج شنبه (فردا)  ساعت 8 شب به وقت محلی تظاهرات گسترده‌ای را در شهر القطیف و در منطقه العوامیه برای محکوم کردن حکم اعدام  و تحت شعار «فعلیکم النصر» برگزار کنند.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط سعودی آل سعود