۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
تعریف صحیحی از اصلاحات در جامعه وجود ندارد

معین: بسیاری از افراد اصلاحات را اپوزیسیون می‌دانند

این استاد دانشگاه با تصریح بر این موضوع که " این رای مردم است که بین دو جریان موجود، اصولگرا و اصلاح طلب انتخاب می کند"، گفت: بسیاری از افراد اصلاحات را یک جریان مخالف و اپوزیسیون می دانند.
کد خبر : ۲۶۵۳۸۴
صراط: وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: متاسفانه امروز نگاه و تعریف صحیحی از اصلاحات در جامعه و حتی بین مسئولان وجود ندارد.

مصطفی معین در نشستی با موضوع "چالش‌های اصلاحات اجتماعی در ایران" که در دانشگاه شیراز برگزار شد، بیان کرد: دوره دانشجویی دوره آرمانخواهی، خطر پذیری، سازماندهی، سازمان پذیری و بالا بردن آگاهی است.

وی جنبش دانشجویی را موتور محرکه برای جهت دادن، پویایی و امید در جامعه دانست و با تاکید بر پرهیز از ترک صحنه های اجتماعی توسط دانشجویان، یکی از مهمترین رسالت های دانشجو را رسالت اجتماعی عنوان کرد.

نماینده مردم شیراز در دوره اول مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در برهه ای از زمان به دلیل تنگ نظری ها توجه کمی به جوانان شده است، خاطرنشان کرد: این مهم در حالی انجام شد که باید جوانان در همه عرصه ها دخالت می داشتند.

معین در ادامه با اشاره به چالش های اصلاحات اجتماعی در ایران و تطابق آن با جنبه های نظری و عملی، تصریح کرد: متاسفانه امروز نگاه و تعریف صحیحی از اصلاحات در جامعه و حتی بین مسئولان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبان و اصولگرایان اصیلی که به دنبال رانت و قدرت نیستند، تفاوت های چندانی با هم ندارند.

این استاد دانشگاه با تصریح بر این موضوع که " این رای مردم است که بین دو جریان موجود، اصولگرا و اصلاح طلب انتخاب می کند"، گفت: بسیاری از افراد اصلاحات را یک جریان مخالف و اپوزیسیون می دانند.

معین ادامه داد: اصلاح طلبی جریانی است که از وضع موجود راضی نیست و تلاش می کند با اصلاحات تدریجی شرایط را بهبود بخشد.

وی با اشاره به پیام قیام امام حسین نیز گفت: امام حسین(ع) آن زمان که مدینه را ترک کرد هدف خود را اصلاح امت جدش قرار داد.

وزیر علوم دولت اصلاحات با ابراز نگرانی از شرایط موجود به نتایج تحقیقات طرح پیمایش ارزش اجتماعی اشاره کرد و افزود: 80 درصد از مردم ایران نسبت به هم احساس بی اعتمادی می کنند.

معین با اشاره به این نکته که از هم گسیختگی و نبود انسجام در جامعه مانع پیشرفت خواهد شد، تصریح کرد: راه برون رفت از این شرایط تنها از طریق احساس مسئولیت تحصیل‌کردگان جامعه امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: دانشجویان و فرهیختگان با آگاهی‌بخشی به جامعه و آشنا کردن مردم می توانند موجب ایجاد انسجام در جامعه و به تبع آن توسعه شوند.

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی یکی از مسئولان مبنی بر اینکه "باید از ورود حتی معتدل ترین اصلاح طلبان به مجلس جلوگیری شود"، گفت: مجلس حق پدری هیچ کس نیست و رای مردم همواره تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم با خیال بافی بگوییم ثروتمندترین کشور هستیم، گفت: خوشبینی کاذب یک نوع توهم است و ما نمی توان با شعار و خیالبافی به پیشرفت برسیم.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: این یکی از وظایف دانشجو است که جامعه را خوب بشناسد و برای نجات جامعه حرکت کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط معین اصلاحات