۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

فاجعه در کمین "دوخواهران" نهاوند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: منطقه "دوخواهران" یکی از مناطق و بافت‌ها فرسوده شهرستان است که اگر یک زلزله سه تا چهار ریشتری بیاید فاجعه بزرگی پیش می‌آید.
کد خبر : ۲۶۵۵۲۸
صراط: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم منطقه دوخواهران در شرایط فعلی و تا زمانی‌که معبد «لائودیسه» درست نشود، حق هیچ‌گونه ساخت‌وساز و دخل‌وتصرف در ملک خود را ندارند بنابراین مبلغ ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این منطقه در نظر می‌گیریم تا مشکل حل شود و مردم تکلیف خود را بدانند.

"محسن جانجان" افزود: منطقه دوخواهران یکی از مناطق و بافت فرسوده شهرستان است که اگر یک زلزله سه تا چهار ریشتری بیاید فاجعه بزرگی پیش می‌آید بنابراین باید وضعیت آن منطقه تعیین و تکلیف شود.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز گفت: ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار از ماده ۱۸۰ برای 96 پروژه سهم شهرستان نهاوند است.

"کریم حمیدوند" اظهار کرد: با توجه به بودجه‌ها و سهمیه‌هایی که برای پروژه‎های ادارات نهاوند به صورت جداگانه از ماده ۱۸۰ اختصاص یافته بود، مدیران چندان راضی نیستند بنابراین هر دستگاه فقط به اعتبارات استانی اکتفا نکرده و باید برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند چرا که ۸۰ درصد اعتبارات ملی است.

وی با اشاره به اینکه با حداقل اعتبارات در این دولت بسازید چرا که باید به مردم خدمت کرد، اضافه کرد: در سفری که هفته گذشته در تهران با مقامات بنیاد مسکن داشتیم توانستیم 3000 تن قیر یارانه‌ای برای روستاهای شهرستان نهاوند بگیریم چراکه با توجه به اینکه شهرستان فاقد نماینده است، این کار را خود ما باید انجام دهیم.

وی از برگزاری همایشی در زمینه قیر یارانه‌ای برای دهیاران، شوراهای اسلامی، افراد معتمد محله‌ها و ... خبر داد و افزود: برای برنامه‌ریزی این کار باید از خود مردم هم کمک بگیریم و در واقع خود مردم هم یک ناظر خواهند بود و باید پیگیری‌های لازم و تاثیرگذار هم در این زمینه صورت گیرد.

معاون فنی دفتر استانداری همدان نیز گفت: با به علت کمبود اعتبار، کلیه اعتباراتی که به پروژه‌ها اختصاص می‌یابد با توجه به پیشرفت فیزیکی آنهاست.

"حسینی" بیان کرد: باید اطلاعات پروژه‌ها در سامانه مدیریت ثبت شود و پروژه‌هایی که به آنها اعتباری تخصیص داده می‌شود، باید پیشرفت فیزیکی داشته باشند و چنانچه پروژه‌ای تخصیص ۱۰۰ درصد داشته باشد حتما اعتبار می‌دهیم.

منبع: ایسنا