۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴

توصیه‌های آیت‌الله مکارم به بانوان طلاب

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت و جایگاه شغل طلبگی گفت: طلاب باید درس را برای رضای خداوند بخوانند و برای پیشرفت نیت خود را خالص کنند و تنها نجات خود را ملاک قرار ندهند بلکه برای نجات بقیه افراد نیز تلاش و اهتمام داشته باشند.
کد خبر : ۲۶۵۷۶۲
صراط: آیت‌الله مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار با جمعی از خواهران طلبه استان کردستان که در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: هنگامی که انسان آفریده شد خداوند دستور داد تا فرشتگان بر وی سجده کنند که پس از آن که علم اسمارا خداوند به آدم آموخت و برای فرشتگان بیان کرد دلیل سجده بر آدم برای فرشتگان روشن شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه انسان در سایه علم و دانش از فرشتگان هم بالاتر می‌رود بیان کرد: اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شد مربوط به علم و دانش بود و همه این آیات به اهمیت موضوع علم و دانش پرداخته است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: اگر بخواهیم آیاتی که درمورد اهمیت علم و دانش وجود دارد را جمع‌آوری کنیم کتاب قطوری می‌شود که نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت علم و دانش است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت فراگیری دروس حوزوی افزود: موجودات زمین و آسمان و فرشتگان و حتی ماهیان دریا برای کسی که مشغول فراگیری علم و دانش است طلب استغفار کرده و از خداوند می‌خواهند تا گناهان وی را ببخشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه استان کردستان استانی حساس است بیان کرد: تعداد طلابی که در این استان در حال تحصیل هستند سبب افتخار ما است، طلاب باید درس را برای رضای خداوند بخوانند و برای پیشرفت نیت خود را خالص کنند و تنها نجات خود را ملاک قرار ندهند بلکه برای نجات بقیه افراد نیز تلاش و اهتمام داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه شغل طلبگی بیان کرد: طلاب باید مسلح به سلاح بیان و قلم باشند و سعی کنند خطابه بخوانند و به تبلیغ و ارشاد جامعه بپردازند. طلاب باید در زندگی خویش نظم را مورد توجه قرار دهند چون نظم در زندگی بسیار مهم و با ارزش است.

منبع: تسنیم