۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

ائتلاف آمریکا چند غیرنظامی را کشته؟

شبکه تلویزیونی CBC کانادا طی گزارشی اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا مسئول مرگ 600 غیرنظامی در سوریه و عراق است و ده‌ها غیرنظامی تاکنون زیر بمب‌های نیروهای ائتلافی کشته شده‌اند.
کد خبر : ۲۶۵۹۴۸
صراط: شبکه تلویزیونی CBC کانادا طی گزارشی اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا مسئول مرگ 600 غیرنظامی در سوریه و عراق است و ده‌ها غیرنظامی تاکنون زیر بمب‌های نیروهای ائتلافی کشته شده‌اند.

بنابر اعلام شبکه تلویزیونی کانادایی CBC، ائتلاف تحت رهبری آمریکا در جریان عملیات‌های خود علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تاکنون منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شده و مسئول مرگ حدود 600 نفر از مردم است.

بنابر اعلام این شبکه تلویزیونی، طبق اطلاعات منتشره از سوی سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر، رسانه‌های خارحی و سایر منابع، ده‌ها غیرنظامی در عراق و سوریه زیر بمب‌های نیروهای ائتلافی جان خود را از دست داده و کشته شده‌اند.

طبق اعلام شبکه CBC کانادا، حدود 600 غیرنظامی در جریان حملات نیروهای ائتلافی در عراق و سوریه کشته شده‌اند و این اطلاعات برای انجام تحقیقات عمیق و گسترده به اندازه کافی معتبر هستند این در حالیست که طبق اعلام رسمی فرماندهی مرکزی آمریکا، حملات نیروهای ائتلافی تنها منجر به کشته شدن دو غیرنظامی شده است.

انتشار گزارش این شبکه تلویزیونی کانادایی در حالی صورت می‌گیرد که رئیس‌ پارلمان سوریه نیز چندی پیش طی اظهاراتی ضمن تقدیر از عملیات نیروی هوایی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه اعلام کرد که اقدامات 15 روز گذشته مسکو بیش از آنچه آمریکا طی یکسال انجام داده، موثر بوده است.

نیروی هوایی روسیه از روز 30 سپتامبر بنا به درخواست دولت بشار اسد حملات هوایی خود را علیه داعش در سوریه آغاز کرد.

دولت مسکو با انتقاد از حملات هوایی آمریکا و ائتلاف ضدداعش به صورت روزانه آمارهای عملیات های هوایی خود و اهدافی که منهدم می‌شوند را از طریق رسانه‌ها در اختیار افکار عمومی جهان می‌گذارد.

حملات هوایی روس‌ها علیه مواضع داعش، مراکز نظامی و فرماندهی، کمپ‌های آموزشی، مراکز ارتباطی و حمل‌نقل و همچنین انبارهای سلاح‌ها و مهمات متعلق به این گروه تروریستی را هدف قرار می‌دهند.

رئیس جمهوری روسیه گفته است که مشخص نیست آمریکا و ائتلاف به کدام مواضع داعش در سوریه حمله کرده‌اند.
منبع: فارس