۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

عربستان 30 خودرو به نیروهای هادی داد

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که ائتلاف عربستان علیه یمن 30 خودروی زرهی از جمله تانک به نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور سابق یمن تحویل دادند.
کد خبر : ۲۶۶۱۱۴
صراط: خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که ائتلاف عربستان علیه یمن 30 خودروی زرهی از جمله تانک به نیروهای وفادار به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در استان «تعز» در جنوب غرب این کشور تحویل دادند.

این منابع نظامی و رسانه‌های اماراتی گزارش کردند که ۱۲ نفر از مبارزان طرفدار رئیس‌جمهور مستعفی یمن که بخشی از ۵۰۰ نیرویی هستند که از شهر جنوبی «عدن» اعزام شده‌اند، در مسیر «تعز» کشته شدند.

روزنامه «نشنال» ابوظبی گزارش کرد: «خودروهای نظامی که امارات متحده عربی تهیه کرده است، وارد خط مقدم نبرد شهر تعز شده است و چندین خودرو زرهی نیز روز یکشنبه (دیروز) به مبارزان حامی دولت در شهر تحویل داده شده است».

امارات متحده عربی نقش کلیدی را در ائتلاف تحت رهبری عربستان که از ماه مارس حملات هوایی علیه مردم یمن را آغاز کرده، ایفا می‌کند.

از آغاز تجاوزات ائتلاف متجاوز علیه یمن به سرکردگی عربستان تاکنون بیش از شش هزار نفر از مردم یمن جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۲ هزار نفر نیز زخمی شدند.

«روزنامه دولتی «البیان» دبی نیز گزارش کرد «نیروهای ائتلاف مجهز به خودرو و سلاح‌های مدرن...در تعز مستقر شده‌اند».

با اینحال منابع نظامی و روزنامه نشنال گزارش کرده‌اند که نیروهای وابسته به عبد منصور هادی سوار بر این خودروهای نظامی می‌شوند.

رسانه‌های امارات متحده عربی گزارش کردند که قرار است تجهیزات و تدارکات بیشتری از استان جنوبی «لحج» وار تعز شود.

طبق این گزارش، هفته گذشته، ائتلاف عربستان سلاح‌ها و مهمات را در اختیار شورشیان یمنی در تعز قرار داد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط هادی یمن