۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

خزاعی دوباره دبیر جشنواره‌ِ مقاومت شد

محمد خزاعی برای چهارمین‌بار دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد.
کد خبر : ۲۶۶۱۲۱
صراط: محمد خزاعی برای چهارمین‌بار دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد.

در متن حکم سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به خزاعی آمده است: « نظر به حضور متعهدانه در عرصه‌های گوناگون فرهنگی‌وهنری کشور و تعهد جنابعالی در اشاعه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس و با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز دوره‌های پیشین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، به موجب این حکم به سمت دبیری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منصوب می‌گردید.

امید است با عنایت به تدابیر و فرمایشات عالمانه و روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ‌وهنر اسلامی و انقلابی و بکارگیری اصول و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و راهبردهای فرهنگی بسیج مستضعفین بتوانید با تعاملی شایسته از حضور هنرمندان و سینماگران متعهد بهره برده و شاهد جشنواره‌ای پررونق، با کیفیت و متناسب با شأن نظام و فرهنگ مقاومت باشیم. موفقیت شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.»

این حکم روز گذشته طی مراسمی با حضور سردارجواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، محمدحسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، روح الله سهرابی قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، ناصر درخشان مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم مقاومت و تنی چند از هنرمندان و دست‌اندرکاران این حوزه داده شد.

خزاعی پیش از این در سه دوره قبلی نیز دبیری این جشنواره را عهده دار بوده است.

دوره اول این جشنواره به صورت غیر رقابتی با عنوان هفته فیلم‌های جنگ تحمیلی از 31 شهریور تا 6 مهرماه 1362 به دبیری حسین وخشوری مدیر وقت تحقیقات و روابط سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول سمعی و بصری ستاد تبلیغات جنگ در سینما آزادی برگزار شد.

دوره دوم با عنوان یادواره فیلم‌های جنگ تحمیلی 31 شهریورتا 10مهرماه 1366 دوباره به دبیری حسین وخشوری در محوطه پارک دانشجو و تئاتر شهر و دوره سوم با عنوان سومین یادواره فیلم دفاع مقدس به دبیری محمدحسین حقیقی28 اردیبهشت تا 3 خرداد 1369 در تهران و اهواز برگزار شد.

دوره چهارم 30 شهریورتا 3 مهر 1371 به دبیری رامین احمدی‌صابردوست در کرمان، پنجمین جشنواره فیلم دفاع مقدس از 31 شهریورتا 5 مهر 1373 بار دیگر به دبیری رامین احمدی صابردوست در تهران و خوزستان، ششمین دوره از 28 شهریور تا 2 مهر 1375 به دبیری حبیب‌اله کاسه‌ساز در شیراز و هفتمین جشنواره از 31 شهریور تا 5 مهر 1377 به دبیری محمدرضا شرف‌الدین‌ در همدان برگزار شده است.

هشتمین جشنواره فیلم دفاع مقدس از 7 تا 12 مهر 1379 به دبیری عبدالحسن برزیده در تهران، نهمین دوره 18-21 آذرماه 1381 به دبیری علی‌اصغر غلامرضایی در مشهد و دوره دهم از 1تا4 آذرماه 1384 به دبیری محمدرضا شرف‌الدین در تهران برپا بوده است.

محمد خزاعی از دوره یازدهم عهده‌دار دبیری این جشنواره شده که با بین المللی شدن آن با عنوان جشنواره بین المللی فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) 29 شهریور تا 2 مهر 1389در تهران، دوازدهمین جشنواره 3 تا 7 مهرماه 1391 در کرمان و سیزدهمین دوره 30 شهریور تا 4 مهر 1393در تهران برگزار شد.

جشنواره‌ی فیلم مقاومت در شهریور ماه سال 1395 همزمان با هفته‌ی دفاع مقدس برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط جشنواره فیلم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند