۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

‌ناگفته‌های ابتکار از تسخیر لانه جاسوسی

معاون رئیس جمهور با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در شرایط خاص آن دوران کشور گفت: مهم‌ترین هدف دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی جلوگیری از تکرار کودتای 28 مرداد بود.
کد خبر : ۲۶۶۱۹۶

صراط: معصومه ابتکار عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه دولت به حمایت از فضای آزاد در محیط‌های دانشگاهی اهتمام دارد بیان کرد: دولت می‌خواهد که جریان‌های دانشجویی در چارچوب قانون به فعالیت بپردازند و در محیط‌های دانشگاهی شاهد نشاط سیاسی باشیم.

وی با اشاره به اینکه جنبش‌های دانشجویی باید برای فعالیت نسبت به کسب آگاهی‌های لازم در خصوص موضوعات مختلف کشور به ویژه در بخش تاریخ معاصر اهتمام داشته باشند گفت: دولت به دنبال ایجاد فضای سیاسی برای فعالیت گروه‌های مختلف است و در دولت کنونی فضای سیاسی کشور بسیار تغییر کرده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند در امور قوای دیگر مداخله کند بیان کرد: البته رئیس جمهور همه تلاش خود را برای اصلاح بیش از پیش فضای سیاسی و مشکلات به کار می‌گیرد و ما نیز نسبت به حل مشکلات امیدوار هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در شرایط خاص آن دوران کشور بیان کرد: مهم‌ترین هدف دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی جلوگیری از تکرار کودتای 28 مرداد بود و این سخن می‌تواند دلیلی قانع کننده برای نسل کنونی باشد.

ابتکار با اشاره به اینکه برخی‌ها از حرکت‌های صورت گرفته برای خود دکان باز کردند گفت: این قبیل اقدامات موجب شد که روح استکبارستیزی از واقعه تسخیر لانه جاسوسی گرفته شود.

وی با اشاره به رای مردم در انتخابات سال 92 به دکتر روحانی بیان کرد: مردم از رئیس جمهور منتخب خود خواستند که در عرصه بین‌المللی مناسبات منطقی بر پایه عزت و استقلال را پیش گرفته و مسئله تحریم‌ها را برطرف کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تلاش‌های تیم مذاکره کننده را ستودند گفت: دولت در عرصه سیاست خارجی راه حلی منطقی و متعادل را در پیش گرفت و این روش در سطوح مختلف به بهبود شرایط کشور کمک کرد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت در حوزه محیط زیست گفت: شورای محیط زیست در دولت گذشته به دلایل نامعلومی تعطیل شده بود و این دولت نسبت به احیا این شورا اقدام کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به احیای شورای عالی آب اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم در بدو روی کار آمدن این شورا را که تعطیل شده بود مجددا تشکیل داد و توجه به آب را در اولویت اقدامات زیست محیطی خود قرار داد.

وی احیای تالاب‌هایی همچون هور العظیم‌، گاوخونی و هامون را مورد توجه قرار داد و گفت: دریاچه ارومیه در شرایطی بود که برخی آن را تمام شده می‌دانستند ولی دولت توانست با برنامه‌ریزی خود این دریاچه را مجددا احیا کند.

ابتکار حذف بنزین حاوی ترکیبات شیمیایی و سرطان‌زا را از اقداماتی دانست که باید به آن مباهات کرد و گفت: این اقدام یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم بوده و شعار سال 89 مبنی بر خودکفایی بنزین تهدیدات زیست محیطی بسیاری به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه دولت در شرایط تحریم به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود مصمم است گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد، اراک، اصفهان و... با وجود شرایط سخت و دشوار از بنزین یورو 4 بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شهر اصفهان در هفت ماه از سال 92 تنها 50 روز هوای سال داشت و در سال 93 پس از عرضه بنزین یورو 4 و حذف مازوت از نیروگاه‌های اطراف شهر این میزان به 100 روز در مدت مشابه افزایش یابد.

وی گفت: در هفت ماه سال جاری اصفهان 150 روز هوای پاک داشته و چنین مسئله‌ای در تهران نیز روی داده و با افتخار اعلام می‌کنیم که از دیروز عرضه بنزین یورو 4 در شهر اهواز آغاز شد و تا پایان آبان همه جایگاه‌های عرضه سوخت در اهواز بنزین یورو 4 ارائه می‌کنند.

ابتکار با اشاره به اینکه به تدریج هوای همه شهرهای کشور از آلاینده‌ها پاک می‌شود گفت: پس از کلانشهرها، هوای دیگر شهرها از جمله قم نیز با عرضه بنزین یورو 4 پاک خواهد شد.

وی به مسئله گردوغبار در کشور اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در این عرصه احیای تالاب‌ها بوده و برنامه‌های مختلفی برای حل این مشکل اجرا شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه رسانه‌ها از اعتراض صنفی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست سوء‌استفاده کردند گفت: به دنبال اشتباه صداوسیما در پوشش خبری این رویداد، گروهی سیاسی که دنبال بهره‌برداری جناحی بود از این اعتراض صنفی به سود خود استفاده کرد.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم