۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

تذکر توکلی درباره اصلاح قانون برنامه پنجم

نماینده تهران در مجلس ارجاع طرح اصلاح قانون برنامه پنجم به کمیسیون برنامه و بودجه توسط هیأت رئیسه مجلس بدون تصویب کلیات آن را غیرقانونی دانست.
کد خبر : ۲۶۶۲۹۴
صراط: نماینده تهران در مجلس ارجاع طرح اصلاح قانون برنامه پنجم به کمیسیون برنامه و بودجه توسط هیأت رئیسه مجلس بدون تصویب کلیات آن را غیرقانونی دانست.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) در تذکری با استناد به ماده 55 آئین‌نامه داخلی مجلس، ارجاع طرح اصلاح بند (ج) ماده 178 قانون برنامه پنجم به کمیسیون برنامه و بودجه بدون بررسی و تصویب کلیات آن را غیرقانونی دانست و رأی‌گیری انجام‌شده در این زمینه را نادرست اعلام کرد.

وی در این باره توضیح داد: طبق ماده 155 قانون آئین‌نامه داخلی، پس از تصویب کلیات یک طرح یا لایحه و در شور نهایی، می‌توان آن را برای رسیدگی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داد، طریق اجرای این ماده هم مشخص شده است.

توکلی یادآور شد: طبق ماده 155، ارجاع به کمیسیون در صورتی قابل انجام است که کلیات آن طرح یا لایحه تصویب شده باشد، طبق این ماده اگر در جزئیات هیچ یک از مواد رأی نیاورد و مجلس مستأصل شد، می‌توان آن طرح یا لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: لذا رأی‌گیری مجلس درباره ارجاع طرح اصلاح بند (ج) ماده 178 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون برنامه و بودجه بدون ارائه گزارش کمیسیون و همچنین بدون تصویب کلیات آن درست نیست و باید این طرح همین الآن در دستور کار مجلس قرار گیرد، اگر کلیات طرح رأی آورد آن وقت می‌توانید این طرح را با موافقت نمایندگان مجلس به کمیسیون مربوطه ارجاع دهید.
منبع: تسنیم