۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

توضیحات فتاح درباره مسکن‌مهر مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: اگر هر کجای کشور یا این استان طرح مسکن مهر راکد یا نیمه تمام مددجویان وجود داشته باشد کمیته امداد آمادگی دارد تا با تحویل پروژه سهم آورده را پرداخت و تسهیلات را به نام مددجویان منتقل کند.
کد خبر : ۲۶۶۳۱۲
صراط: رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: اگر هر کجای کشور یا این استان طرح مسکن مهر راکد یا نیمه تمام مددجویان وجود داشته باشد کمیته امداد آمادگی دارد تا با تحویل پروژه سهم آورده را پرداخت و تسهیلات را به نام مددجویان منتقل کند.

سید پرویز فتاح ظهر امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: وضعیت کمیته‌ امداد در سراسر کشور باید با اساس‌نامه جدید سازگار شود.

رئیس کمیته‌امداد امام خمینی با بیان اینکه ما موظف‌ هستیم تا سطوح سازمانی را در کل ایران ارتقا دهیم افزود: سال گذشته 300 میلیارد ریال برای اشتغال 2 هزار و 700 نفر در استان چهارمحال و بختیاری هزینه شده است.

فتاح در ادامه گفت: پرداخت وام‌های خوداشتغالی باید با سنجش توانایی افراد و اقدام کارشناسی باشد تا با اشتغال مولد همراه شود.

وی با اشاره به اینکه امدادگری باید سریع، بی‌منت و بدون اکراه انجام شود تصریح کرد: جامعه هدف کمیته‌امداد باید از وابستگی خارج و خودکفا، خوداتکا و عزتمند شود به همین منظور افزایش تولید و خدمات باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که در نقاط شهری و روستایی چه در این استان و چه در کل کشور زمین از سوی مسئولان استانی تامین شود سهم آورده، کمک‌های خیرین و تسهیلات بلاعوض از سوی کمیته‌امداد برای مسکن مددجویان پرداخت می‌شود.

فتاح با اشاره به اینکه با این اقدام مسکن افراد زیرپوشش تامین می‌شود افزود: بعد از اجرای این طرح باید برای تامین‌اجتماعی، ازدواج، اشتغال و معیشت مددجویان اقدام کرد.

رئیس کمیته‌امداد امام خمینی اضافه کرد: اگر هر کجای کشور یا این استان طرح مسکن مهر راکد یا نیمه تمام مددجویان وجود داشته باشد کمیته امداد آمادگی دارد تا با تحویل پروژه سهم آورده را پرداخت و تسهیلات را به نام مددجویان منتقل کند.

این مسئول تاکید کرد: خودروهای وانت‌بار و تراکتور نیز به صورت صد درصد وام با بهره کم و تخفیف در اختیار روستائیان زیرپوشش قرار می‌گیرد تا این افراد ضمن سکونت در محل زندگی خودشان مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه مسئولیت اشتغال‌زایی در استان‌ها به عهده استانداران است عنوان داشت: در این حوزه هرگونه تشکیل تعاونی یا اشتغال‌زایی مورد نظر باشد کمیته‌امداد سهم آورده را به همین میزان تامین خواهد کرد.
منبع: فارس