۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲

واکنش حقیقت‌پور به اظهارات رسایی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تکذیب ادعای امروز نماینده تهران در صحن علنی، گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اساساً نمی‌تواند فارغ از چارچوب‌های تعیین‌شده توسط رهبر معظم انقلاب اقدامی انجام دهد.
کد خبر : ۲۶۶۳۶۷

صراط: منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر رسایی نماینده تهران که گفته بود «یک آقایی صبح می‌گفت، خدمت مقام معظم رهبری رفته‌اند و ایشان نیز آغاز اقدامات ایران در جمع‌آوری سانتریفیوژها را پذیرفته‌اند، این بازی باید تمام شود»، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حرف آخر را درباره برجام به صورت مکتوب اعلام کردند اما اساساً ایشان طی ماه‌های اخیر مواضعشان درباره مذاکرات هسته‌ای را بارها به صورت شفاف و علنی فرمودند و مواضع ایشان همانی است که به صورت علنی بیان می‌کنند.

وی تأکید کرد: نامه رهبر معظم انقلاب درباره نحوه اجرای برجام برای ما یک منشور است و باید همه ما و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی آن را رعایت کنیم.

نماینده اردبیل در مجلس بر همین اساس یادآور شد: منویات مقام معظم رهبری کاملاً شفاف و روشن است و در نامه اخیرشان به رئیس‌جمهور هم این موضوع کاملاً‌ روشن شده است، معتقدم با توجه به اصولی که رهبر معظم انقلاب برای تیم مذاکره‌کننده و تیم فنی دولت تعیین کردند که کراراً هم آنها را اعلام فرمودند، قطعاً رعایت این منویات، مدّ نظر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خواهد بود.

وی گفت: مطمئنم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اساساً نمی‌تواند فارغ از چارچوب‌های تعیین‌شده و دستورالعمل‌های مشخص شده توسط رهبر معظم انقلاب، شورایعالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی اقدامی انجام دهد.

حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: اظهارات آن نماینده محترم هم بی‌پایه و اساس است و با توجه به دستورات صریح و بیانات شفاف رهبر معظم انقلاب هیچ نهادی قادر نیست اقدامی خارج از چارچوب ضوابط و مقررات انجام دهد.

منبع: فارس