۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

توجیه عدم اعزام بانوان به جام جهانی

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه لغو سفر تیم ملی فوتسال زنان به گواتمالا صرفا به خاطر صادرنشدن ویزا بوده است، گفت: قرار نیست به خاطر نرفتن به مسابقات جام جهانی کوچک جریمه شویم.
کد خبر : ۲۶۷۰۱۷
صراط:نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه لغو سفر تیم ملی فوتسال زنان به گواتمالا صرفا به خاطر صادرنشدن ویزا بوده است، گفت: قرار نیست به خاطر نرفتن به مسابقات جام جهانی کوچک جریمه شویم.
الهه عرب عامری درباره علت لغو سفر تیم ملی فوتسال زنان ایران به گواتمالا برای حضور در مسابقات جام جهانی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: متاسفانه وقتی رسانه‌ها خبری را می‌زنند، مردم نگران می‌شوند و این صحبت ما را به چالش می‌کشد. باید بگویم در فدراسیون نگاه جنسیتی نیست. هنوز هم امید داریم اگر ویزا فراهم شود به گواتمالا برویم.

وی افزود: کشور گواتمالا در کشورهای ترکیه و امارات سفارت ندارد. ما از گواتمالایی‌ها خواستیم که ویزا را در فرودگاه این کشور برایمان صادر کنند که گفتند چنین چیزی ممکن نیست و از ما اثر انگشت خواستند. برای این منظور ما یا باید به آلمان می‌رفتیم یا مکزیک.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: گرفتن ویزای این دو کشور هم خودش زمان‌بر است و مکزیک هم شاید ویزا ندهد. ما به خاطر نگرفتن ویزا نمی‌توانیم به گواتمالا برویم نه چیز دیگری. ضمن اینکه مسابقات گواتمالا جام جهانی نیست بلکه جام جهانی کوچک است که در کشورهای آمریکای لاتین و مرکزی برگزار می‌شود. این مسابقات زیر نظر فیفا نیست چرا که اگر اینطور بود فیفا تسهیلاتی برای ویزا قائل می‌شد. ما حتی بلیت سفر را رزرو کرده بودیم ولی متاسفانه ویزای ما صادر نشد.

وی درباره اینکه ممکن است فیفا ایران را به خاطر عدم حضور در این مسابقات جریمه کند، افزود: خیر قرار نیست جریمه شویم. این مسابقات زیر نظر فیفا نیست. جام جهانی زنان یک تورنمنت بین المللی است که زیر نظر فیفا برگزار نمی‌شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ضمن اینکه ما از اول گفته بودیم به شرطی به گواتمالا می‌رویم که ویزای ما صادر شود. چرا الان شما بحث جریمه را مطرح می‌کنید در حالی که اصلا چیزی در اینباره گفته نشده است.

عرب عامری در پاسخ به این سئوال که آیا فدراسیون فوتبال برنامه دیگری را به جای جام جهانی برای تیم ملی فوتسال زنان دارد یا خیر، گفت: هنوز ۱۰ روز از برگزاری بازی با روسیه نگذشته است. ما فعلا برنامه‌ای نداریم.

وی همچنین درباره احتمال حضور سرمربی آلمانی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان بعد از مذاکره فدراسیون فوتبال با «پُل برایتنر» اظهار کرد: وقتی برایتنر به ایران آمد، با او در زمینه استعدادیابی فوتبال مذاکراتی داشتیم. همچنین عنوان شد که چون آلمان در بخش فوتبال زنان قدرتمند است، از آنها خواستیم که به ما کمک بدهند. آنها هم اعلام کردند که بعد از انجام مطالعه در این زمینه، به ما کمک می‌کنند. برای همین هنوز انتخاب مربی آلمانی صد درصد نیست. آنها گفتند که در اینباره مطالعه می‌کنند و یک کادر متشکل از مربیان مختلف را برای تیم بزرگسالان به ایران بفرستند.

منبع: مهر
برچسب ها: فدراسیون