۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
واکنش باشگاه راه‌آهن به مصاحبه شیرازی؛

از دست عشق‌شهرت‌ها کجا پناه ببریم؟

باشگاه راه‌آهن در بیانه‌ای نسبت به صحبت‌های شیرازی رئیس هیأت فوتبال استان تهران واکنش نشان داد.
کد خبر : ۲۶۷۰۸۰
صراط: باشگاه راه‌آهن در بیانه‌ای نسبت به صحبت‌های شیرازی رئیس هیأت فوتبال استان تهران واکنش نشان داد.

به گزارش سایت باشگاه راه‌آهن، بحث انتقال بازی های تیم فوتبال راه آهن یزدان به استان البرز طی روزهای اخیر مطرح و همچنان هم طرفین در حال رایزنی هستند تا آنچه به صلاح دو طرف باشد به انجام برسد.

در این میان حبیب‌الله شیرازی رئیس هیات فوتبال استان تهران در گفت‌وگو با فارس در این باره اعلام کرده: «طبق قانون اگر می‌خواهد انتقالی صورت بگیرد باید هیأت فوتبال استان و کمیسیون ماده 5 اداره کل ورزش و جوانان استان با آن موافقت کنند. در حال حاضر ما شدیداً مخالف این انتقال هستیم و پافشاری هم خواهیم کرد که این انتقال صورت نگیرد. حدود 2 ماه پیش مسئولان این باشگاه می‌خواستند پسوند باشگاه را از سورینت به یزدان تغییر دهند اما متأسفانه با توجه به مشکلات مالی این باشگاه هنوز ما با درخواست آنها موافقت نکرده‌ایم. آنها که نمی‌توانند این کار ساده که تغییر نام است را انجام دهند چگونه به دنبال انتقال تیم هستند. ما مراتب مخالفت خود را به فدراسیون فوتبال اعلام خواهیم کرد تا جلوی این تصمیم غلط گرفته شود.»

گفته های جناب شیرازی ما را وادار به پاسخگویی کرد تا افکار عمومی قاضی رفتارها و گفتارهای دو طرف باشند:

1-موسسه ورزشی راه آهن یزدان با مجوز اداره کل ورزش و جوانان استان تحت شماره ثبت 36700 نزد ثبت شرکت های تهران به ثبت رسمی رسیده است و در این خصوص مجوز مربوطه در رسانه های متعدد و النهایه در سایت رسمی سازمان لیگ هم درج شده است. در این خصوص لازم است از زحمات و مساعدت های آقایان گرشاسبی و میرزا آقابیک به عنوان مدیر و معاون اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قدردانی شود.

2-آنچه آقای شیرازی از آن به عنوان «یک کار ساده» بابت تغییر پسوند باشگاه نام برده است که «به سبب مشکلاتی با آن موافقت نکرده اند» قصه جالبی دارد که بد نیست افکار عمومی در جریان آن قرار گیرند. بر اساس آیین نامه نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال و ذیل ماده 43 آن در صورت انتقال سهام یک باشگاه، طرفین (خریدار و فروشنده) هر کدام ملزم به پرداخت 2 و نیم درصد (جمعا 5 درصد) در حق هیات فوتبال هستند. باشگاه راه آهن یزدان طی دو فقره چک این مبلغ را پرداخت اما جناب آقای رضا عابدینی دبیر هیات فوتبال استان تهران طی تماس تلفنی اعلام کرد «دکتر شیرازی معتقد است طبق آیین نامه باید 10 درصد پرداخت شود». از ما اصرار به اینکه مبلغ به صراحت در آیین نامه نقل و انتقالات آمده و از هیات فوتبال انکار که آنچه ما می گوییم ملاک است. در ادامه خواستار عودت مدارک و چک های ارسالی و متعاقبا ارسال مستندات در خصوص الزام به پرداخت ده درصد شدیم که آن هیات بدوا نسبت به برگشت زدن چک هایی که به زعم خودشان به مبلغ مقرر صادر نشده بود کردند و در ادامه پس از اعتراض این باشگاه، نسخه ای از آیین نامه نقل و انتقالات سال 1391 به این باشگاه ارسال که در آن میزان پرداختی بابت نقل و انتقال سهام ده درصد اعلام شده بود. اینکه رییس هیات فوتبال استان هنوز مستند خود را آیین نامه سال 1391 می داند «همان کار ساده»ای است که خودشان در مصاحبه شان از آن سخن به میان آورده اند. تمام تلاش ما برای متقاعد کردن وی به اینکه اکنون در سال 1394 به سر می بریم و همانگونه که همه مقررات آیین نامه سال 1394 در خصوص نقل و انتقالات حاکم است ره به جایی نبرد و بالاجبار دست به دامان دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال به عنوان مسئول اجرایی فوتبال کشور شدیم تا در تحلیل «این کار ساده» ما را ارشاد و گره از این ابهام بزرگ و معادله چند مجهولی و پیچیده (!!!) باز کنند. پاسخ جناب آقای دکتر اسدی ساده بود. «در سال 1394 باید به مقررات سال 1394 پایبند باشیم.» در ادامه وقتی چرایی تاکید هیات بر میزان ده درصدی را جویا شدیم پاسخ شنیدیم «هیات به داورانش بدهکار است!»

اگر چه خود را مقید به مقررات می دانیم اما هنوز یک سئوال بی پاسخ وجود دارد که چرا باید 5 درصد مبلغ مبایعه نامه به هیات فوتبال پرداخت شود و اگر بنا باشد در سایر رشته ها هم فعالیت کنیم آیا این 5 درصدها از خود مبلغ مبایعه نامه فراتر نمی رود؟ خدمات هیات فوتبال استان به باشگاه را اعلام کنند سپاسگزار خواهیم بود.

3-دیدار تیم فوتبال جوانان راه آهن در روز شنبه در چارچوب لیگ دسته اول جوانان تهران در روزی که میزبان تیم حریف و زمین شماره دو ورزشگاه شهید شیرودی محل برگزاری مسابقه بود به سبب «یک کار ساده» لغو شد. نه برفی بارید و نه بارانی بر زمین نشست. نه سنگی از آسمان پایین آمد و نه تیمی حاضر نشده بود.ذکار ساده بیخ گوش هیات فوتبال استان تهران «عدم خط کشی زمین مسابقه بود» به همین سادگی! اینجا از این کارهای ساده کم رخ نمی دهد.

4-باشگاه راه آهن یزدان با تاکید بر اینکه آمده است تا در فضای فوتبال به شکلی اصولی و حرفه ای قدم بردارد و بالطبع هلدینگ یزدان به عنوان یک مجموعه اقتصادی مطرح ، اصول و منافع اقتصادی خود را هم در نظر دارد اعلام می کند متاسفانه در فضای فوتبال شاهد آن هستیم که برخی افراد نه تنها گره گشا و یار شاطر نیستند که بارخاطر هم خواهند بود. اتفاقا همین رفتارهاست که سبب شده تا در گام های ابتدایی حضورمان در فوتبال با تردیدهایی مواجه شویم که آیا با آدم های عشق شهرت و «آقا دوربینی های» فوتبال مقابله کنیم تا شاید فوتبال راه خود را بیابد یا فضا را در اختیار همان ها قرار دهیم تا عیسی به دین خود و موسی نیز به دین خود باشد. مانده ایم از دست اینها به کجا پناه ببریم؟ آنهایی که نگران قدمت راه آهن و ماندنش در تهران هستند برای کمک به این تیم ریشه دار چه کرده اند؟ اگر نخواهیم «کهف وار» در مقررات سالیان قبل دست و پا بزنیم چاره کارمان چیست؟ اگر در پی آن باشیم که بدیهیات امور مانند خط کشی زمین سبب تعطیلی مسابقات رده های پایه نگردد چه باید کرد؟ (قابل توجه اینکه در رده های پایه چنانچه تیمی زمین اختصاصی نداشته باشد خود هیات مبادرت به تامین آن نموده و باشگاه صرفا هزینه آن را می پردازد) درد ما این است که گاها «خوش تیپی» ملاک شایسته سالاری است و ما در پی مولفه های حرفه ای می گردیم. آنچه یافت می نشود آنم آرزوست!

5-از بدو حضورمان در فوتبال اعلام کرده‌ایم که به دنبال شعارهای جذاب مبنی بر اینکه تنها هدفمان خدمت به فوتبال است وارد گود نشده ایم. منافع تبلیغی و تجاری هلدینگ بی شک مورد تاکید و توجه جدی مان بوده و خواهد بود و چنانچه رفتن به کوه قاف هم در راستای رسیدن به هدف مان لازم باشد در دستور بررسی قرار می گیرد.چنانچه مانع تراشان مانع تراشان تراشیدند اگر برای فوتبال و ناپدری هایش نتوانیم تصمیمی بگیریم برای خودمان ساده تصمیم می گیریم.ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان! یاحق!
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید