۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

دفن شدگان در مکه 37 نفر شدند

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: 37 نفر از جان‌باختگان فاجعه منا در عربستان دفن شدند.
کد خبر : ۲۶۷۲۷۹

صراط:رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: 37 نفر از جان‌باختگان فاجعه منا در عربستان دفن شدند.

سعید اوحدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حج و زیارت لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه به جز 25 نفر از مفقودان حادثه منا 37 نفر از جان‌باختگان این حادثه در عربستان دفن شدند، بیان داشت: از این تعداد 32 نفر از جان‌باختگان این حادثه، زنان اهل سنت بودند که تشخیص آن‌ها بسیار سخت بود.

وی اظهار داشت: ایران تنها کشوری بود که توانست تعداد زیادی از اجساد را به کشور خود بازگرداند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: حادثه منا فاجعه سنگینی بود به طوری که کشته شدن بیش از هفت هزار نفر آمار بسیار بالایی است، بیشترین کشته‌ها از استان‌های خراسان رضوی، مازندران، گلستان، فارس و لرستان بودند.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین آمار قربانیان فاجعه منا مربوط به نیشابور بوده است، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، خاطره منا باید زنده نگه‌داشته شود، کمیته حقوقی با پشتوانه سازمان بعثه تشکیل شد که آن‌ها پیگیر کارها می‌شوند و کارهایی برای زنده نگه‌داشتن واقعه منا انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: بنا است، مستندات خود را برای مجموعه‌ای که در آمریکا در حوزه حقوق بشر جدی کار می‌کنند به این موضوع توجه داشته‌اند، بفرستیم.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان حج و زیارت استان لرستان ظهر امروز با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور و جمعی از مسئولان استانی در سالن آمفی‌تئاتر شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان برگزار شد.

در این مراسم از سید حمید الیاسی، مدیرکل سابق سازمان حج و زیارت لرستان تقدیر و محمد خسروی به‌ عنوان مدیرکل جدید سازمان حج و زیارت استان لرستان منصوب شد.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط اوحدی حج