۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

انجمنی برای پیگیری حقوق قربانیان منا

نشست خبری «انجمن خانواده‌های مهاجران» با هدف استیفای حقوق جانباختگان فاجعه اسف‌بار منا و اعلام شکایت از دولت عربستان در خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.
کد خبر : ۲۶۷۴۴۶

صراط:نشست خبری «انجمن خانواده‌های مهاجران» با هدف استیفای حقوق جانباختگان فاجعه اسف‌بار منا و اعلام شکایت از دولت عربستان در خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

فاجعه مصیبت بار منا که قربانی شدن هزاران نفر از حجاج بیت‌الله الحرام و داغدارشدن امت اسلامی را در پی داشت خشم ایرانیان و مسئولان ایرانی را برانگیخت و همه مسئولان اقدامات حقوقی برای استیفای حقوق جانباختگان و مصدومان این فاجعه را خواستار شدند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «حادثه منا هیچگاه نباید فراموش شود».

بر همین اساس بر تمام مسلمان واجب است حسب وظیفه انسانی و شرعی خود تا حد امکان پیگیر حقوقی این فاجعه بوده از طریق مجامع حقوقی داخلی و بین‌المللی نسبت به احقاق حق مسببان و خاطیان آن فاجعه اقدام مقتضی را به عمل آوریم.

در همین راستا، با توجه به اینکه رژیم آل‌سعود متهم اصلی پرونده منا است، جمعی از خانواده‌های جان باختگان و مفقودین براساس وظیفه انسانی و اخلاق خود تشکیل یک مجموعه‌ای مردم نهاد از خانواده‌های قربانیان را بنام انجمن خانواده‌های مهاجران داده‌اند که این مجموعه رسالت پیگیری حقوق جان باختگان و اعلام شکایت از دولت عربستان را دنبال می‌کنند.

بنابراین در روز سه‌شنبه مورخ 19 آبان ماه ساعت 10 الی 12 از سوی هیأت مدیره این انجمن نشست خبری با عنوان «انجمن خانواده‌های مهاجران» برگزار خواهد شد که در آن به چگونگی روند رسیدگی و احقاق حق جان باختگان و خانواده‌ها در مجامع داخلی و بین‌المللی اشاره شده و حادثه مذکور در افکار عمومی جهان به شکل جامعی تبیین خواهد شد و دادخواهی این خانواده‌ها علیه رژیم آل سعود مطرح خواهد شد.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط منا انجمن