۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲

جلسه شورای پول و اعتبار بدون نتیجه

جلسه امشب شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی بدون نتیجه پایان یافت و مقرر شد که کاهش نرخ سود در جلسه دو هفته دیگر مجددا بررسی شود.
کد خبر : ۲۶۷۸۲۶
صراط: جلسه شورای پول و اعتبار امشب با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. قرار بود در این جلسه موضوع کاهش نرخ سود بانکی مورد بررسی قرار گیرد، اما جلسه بدون مصوبه و نتیجه ای در این زمینه پایان یافت.

محمدرضا پور ابراهیمی عضو شورای پول و اعتبار با اعلام اینکه کاهش نرخ سود بانکی در جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت اما منجر به تصمیم گیری و نتیجه نشد، افزود: قرار است که این موضوع در جلسه دو هفته آتی شورا بار دیگر بررسی شود.

این در حالی است که مدیران بانکهای دولتی و خصوصی روز شنبه هفته جاری موضوع کاهش نرخ سود بانکی به ۱۸ درصد را و اجرای آن از ابتدای آذرماه را مورد توافق قرار دادند که البته این موضوع دیروز از سوی رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی رد شد.

البته این موضوع و توافقات و پیشنهادات بانکها در این زمینه در جلسه امشب شورا بررسی شد. همچنین پیش بینی می شد که کاهش نرخ سود بانکی از ۲۰ درصد به ۱۸ درصد در جلسه امشب شورای پول و اعتبار به تصویب برسد.

منبع: مهر
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند