۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

خاتمی: آمریکا با برجام دنبال نفوذ است

امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه آمریکایی‌ها از روزنه برجام به دنبال نفوذ در ایران هستند بیان کرد: استکبار به این طریق سعی در شکستن مقاومت ملت ایران دارد.
کد خبر : ۲۶۸۲۷۹
صراط: آیت‌الله سید احمد خاتمی روز جمعه در اجتماع عظیم مردم تربت حیدریه با عنوان عزت منشور بیان کرد: عاشورا برای ما فرهنگ عزت به همراه داشته است و عده‌ای در داخل و خارج به دنبال از گرفتن این عزت هستند.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ حسینی سازش و تسلیم در برابر ظلم معنایی ندارد بیان کرد: صداهایی که دم از سازش با آمریکایی‌ها زده می‌شود نغمه‌های آمریکایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در فرهنگ حسینی و عاشورا ولایت مداری و مقاومت موج می‌زند ابراز کرد: این ویژگی‌ها به دلیل اینکه برای مسلمانان عزت و استقلال به همراه داشته است برای استکبار جهانی قابل‌تحمل نیست.

رهبری نفوذ از دریچه برجام را سد کردند

وی همچنین با اشاره به رهنمودها و شروط 9 گانه مقام معظم رهبری بیان کرد: این شروط از نفوذ دشمن از دریچه برجام جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها که در تلاش بودند تا از این روزنه برای نفوذ به کشور و از بین بردن استقلال و عزت ما وارد عمل شوند در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

وی بابیان اینکه عده‌ای نشستن آمریکایی‌ها را بر سر میز مذاکرات به خیال خام خود مبتنی بر حسن نیت می‌دانند بیان کرد: نباید هیچ‌گاه دچار این اشتباه شد زیرا آن‌ها برای تحمیل و نفوذ خود در ایران بر سر میز مذاکره حاضر شدند تا از این طریق راهی برای نفوذ باز کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی جریان‌ها ارتباط با آمریکایی‌ها را مطرح می‌کنند اظهار کرد: برخی بعد از قضیه برجام گفتند، تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شده است و البته جریانی در داخل کشور و از زمان امام راحل به دنبال مذاکره و تعامل با آمریکا بودند که باید گفت این‌گونه تفکرات و رفتارها نماد تسلیم شدن است.

امام‌جمعه موقت تهران یادآور شد: هان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، هدف اصلی دشمن «نفوذ فرهنگی» است و از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تحقق این مهم هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دشمن به‌خوبی می‌داند که باورهای اعتقادی و فرهنگ عاشورایی هیچ‌گاه ذلت نپذیرفته و عامل پیروزی در برابر ظلم است لذا استکبار با گرفتن این هویت و سوق دادن جوانان به بی‌دینی سعی در کمرنگ کردن این فرهنگ دارد.

عقب‌نشینی از باورها موجب حمله دشمن می‌شود

آیت الله سید احمد خاتمی بابیان اینکه هرگاه از اعتقادات و باورهای دینی عقب‌نشینی کنیم دشمن با شدت بیشتری به ما حمله می‌کند بیان کرد: به هر میزان که بتوانیم محور معنویت را در جامعه زنده نگه‌داریم به همان میزان در مقابل نفوذ دشمن جلوگیری شده است و بالعکس به هر میزان که از دین خدا و معنویت غفلت کنیم دشمن پیشروی می‌کند.

وی افزود: در همین راستا دشمن نفوذ فرهنگی را با راه‌اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و اینترنتی در دستور کار و اهداف پلید خود قرار داده است و سعی دارد تا مردم و به‌ویژه جوانان را نسبت به ارزش‌های انقلابی و دینی بی‌تفاوت کند.

آیت‌الله خاتمی فرهنگ مقاومت و نشات گرفته از عاشورا را رمز پیروزی و عزتمندی عنوان کرد و افزود: همان‌طور که امروز در فلسطین مشاهده می‌کنید عزت و سربلندی مسلمانان فلسطینی از رهگذر انتفاضه و مقاومت حاصل شده است.

منبع: مهر