۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
یک سوال از جنتی

وزیر ارشاد، نمایشگاه مطبوعات، تک‌خوانی زنان و "ثلمه به اسلام"

باید از وزیر ارشاد پرسید آیا مصافحه بازیگر زن ایرانی با رییس جشنواره کن یا تک خوانی زنان در حضور مردان که قریب به اتفاق مراجع تقلید آن را مردود می‌دانند هم ثلمه ای به اسلام وارد نمی کند؟
کد خبر : ۲۶۸۳۹۵
گروه فرهنگی صراط - علی جنتی وزیر ارشاد، اخیرا با کنایه به عدم شرکت برخی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات اشاره کرده و گفته است که این اقدامف "ثلمه‌ای به اسلام وارد نمی‌کند".

به گزارش گروه فرهنگی صراط، این واکنش جنتی، نوعی بی اهمیت تلقی کردن تحریم نمایشگاه مطبوعات بود. گفتنی است با انصراف صراط، روزنامه کیهان، خبرگزاری تسنیم و سایت دانا از حضور در نمایشگاه و عدم نام نویسی فارس، وطن امروز، 9 دی و جهان نیوز، امسال در اتفاقی کم سابقه نمایشگاه مطبوعات امسال، از مهم ترین رسانه های منتقد دولت تقریبا خالی شد.

فارغ از اهمیت این اتفاق، آنچه در اظهارات کنایه آمیز جنتی به چشم می خورد، پیش کشیدن یک بحث دینی به پای ماجراست. گذشته از این اقدام عجیب جنتی، وزارت ارشاد تحت صدارت جنتی، از دو سال گذشته تا کنون درگیر مباحثی شده که اتفاقا عدم توجه به آنها، با روح اسلام در تعارض است.

باید از وزیر ارشاد پرسید آیا مصافحه بازیگر زن ایرانی با رییس جشنواره کن یا تک خوانی زنان در حضور مردان که قریب به اتفاق مراجع تقلید آن را مردود می دانند هم ثلمه ای به اسلام وارد نمی کند؟

وزیر ارشاد با کنایه اخیر خود اتفاقا قدم در وادی پرماجرایی که گذاشت که عمده انتقادات به عملکرد او در همین حوزه بوده است؛ حوزه ای که با توجه به سیاست های ارشاد همچنان چالش برانگیز است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
۰
۵
کلا اگه ...................... نبود ،شما به ی میخواستین گیر بدین؟