۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
وقتی پرده ها کنار می‌رود

جبهه پایداری بدلی برای احمدی‌نژاد دارد؟

مهم ترین بدل این جبهه برای احمدی نژاد کامران باقری لنکرانی بود که در انتخابات گذشته، پیش از آنکه ردصلاحیت شود انصراف داد. جلیلی هم به احتمال فراوان در سال 96 کاندیدا نخواهد شد.
کد خبر : ۲۶۸۶۲۳
گروه سیاسی صراط - یک عضو جبهه پایداری اولویت این گروه سیاسی برای انتخابات ریاست 96 را محمود احمدی نژاد عنوان کرده است. پیش از این، دبیرکل این جبهه، در اظهاراتی که واقعی نبودن آن از ابتدا مشخص بود، حمایت از رییس جمهور سابق را تقریبا منتفی دانسته و آن را مشروط کرده بود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، سید محمد جواد ابطحی، عضو جبهه پایداری با اشاره به بهبود رابطه جبهه پایداری با احمدی نژاد گفته است: اولویت اول دوستان ما درجبهه پایداری همچنان آقای احمدی نژاد است هرچند که برخی از اصولگرایان به دنبال چهره جدید دیگری هستند.

اسفندماه سال گذشته، مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در پاسخ به این سوال مجری برنامه شناسنامه که "احمدی‌نژاد فعلی مورد تایید شما نیست"، گفته بود: نه نیست، مگر اینکه تغییر جدی در خود ایجاد کند. برخی‌ اشکالات را منتسب به اطرافیان احمدی‌نژاد می‌دانستند ولی من معتقدم ما به اطرافیان او که رای ندادیم ما به احمدی‌نژاد رای دادیم.

شرط "تغییر جدی" آقاتهرانی برای حمایت از احمدی نژاد، نشان داد که این جبهه، بیش از آنکه دنبال کاندیدایی غیر از احمدی نژاد باشد، به دنبال "ژست مخالفت با احمدی نژاد" است.

حال که 8 ماه از اظهارات آقاتهرانی گذشته، صحبت های ابطحی اثبات می کند که اولا جبهه پایداری با احمدی نژاد تفاوت دیدگاه جدی ندارد و در ثانی، جایگزینی هم برای او ندارد.

جبهه پایداری بدلی برای احمدی‌نژاد دارد؟

مهم ترین بدل این جبهه برای احمدی نژاد کامران باقری لنکرانی بود که در انتخابات گذشته، پیش از آنکه ردصلاحیت شود انصراف داد. به جز او، جبهه پایداری گزینه خاصی با پتانسیل رای آوری بالا ندارد. البته شواهد نشان می دهد سعید جلیلی هم به احتمال فراوان در سال 96 کاندیدا نخواهد شد.

به این ترتیب، به نظر می رسد تلاش این گروه سیاسی، در انتخابات آتی ریاست جمهوری، متقاعد کردن احمدی نژاد برای کاندیداتوری باشد.
نظرات بینندگان
علی1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
۳۹
۶
احمدی نژاد بدل ندارد اینو بفهمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی یکی یدونه دومی نداره.
خودش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
۲۷
۶
این یعنی ...... .........کردیم احمدی نژاد ............... شرف داره به ... و ...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
۲۲
۸
بنظربنده سایت صراط هم فقط ژست اصولگرایی میگیرد

وظیفه تعیین شده این سایت ایجاد تفرقه میان اصولگرایان است و بس.

البته میدانم منتشر نخواهید کرد.
ناشناس
|
Sweden
|
۱۲:۵۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
۱۳
۳۴
احمدی نژادتون هم بیاد شکست میخوره . محاسبه اش خیلی خیلی آسونه . اگر فرض محال رو بر این بگیرین که تمام طرفداران احمدی نژاد به رقبای روحانی رای داده باشن بازم جمع کل آراء از رای روحانی کمتره . تازه این با فرض محال و در نظر نگرفتن آراء خاکستریه . راستی چی شد اون رای 24 میلیونی ؟ 92 که کل آراء رقبای روحانی 18 میلیون هم نشد
آرش خان 2012
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
۸
۳
درود بر احمدی نژاد