۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

دفاع توکلی از شفاف‌سازی مخارج انتخابات

نماینده تهران در مجلس با انتقاد از عدم وصول لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات توسط هیأت رئیسه، گفت: تصویب این لایحه موجب آبروی دولت و مجلس می‌شود.
کد خبر : ۲۶۸۸۷۰

صراط: نماینده تهران در مجلس با انتقاد از عدم وصول لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات توسط هیأت رئیسه، گفت: تصویب این لایحه موجب آبروی دولت و مجلس می‌شود.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای خطاب به هیأت رئیسه مجلس، اظهار داشت: روز گذشته دولت اعلام کرد که لایحه دوفوریتی شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات به مجلس تقدیم شده، اما هیأت رئیسه این لایحه را اعلام وصول نکرده است.

وی افزود: هیأت رئیسه علت عدم اعلام وصول این لایحه را صف طولانی طرح‌ها و لوایح مجلس عنوان کرد، در حالی که لایحه دو فوریتی نباید در این صف نگاه داشته شود و باید به صورت فوری در دستور کار مجلس قرار داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: تصویب لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات موجب آبروی دولت و مجلس می‌شود، تصویب این لایحه از فسادهای احتمالی جلوگیری می‌کند، لذا اگر مجلس در اعلام وصول این لایحه قصور کند یا نخواهد این لایحه به تصویب برسد، مورد اتهام قرار می‌گیرد که مخالف شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات نامزدهای مجلس شورای اسلامی است.

وی یادآور شد: لایحه دائمی‌ شدن برخی مواد برنامه ششم توسعه نباید بر اساس لایحه تقدیم شود، زیرا دارای موضوعات متفاوتی است، حتی اگر به مجلس ارائه داده شود هم تنها نباید در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار داده شود، بلکه باید به کمیسیون‌های فرعی نیز ارسال شود.

در ادامه ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر توکلی توضیح داد: آیین‌نامه اولویتی برای اعلام وصول لوایح نسبت به طرح‌ها قائل نشده، البته این موضوع در هیأت رئیسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت که برای اعلام وصول طرح یا لایحه‌ای که فوت مصلحت می‌شود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به تذکر دوم توکلی نیز گفت: لایحه دائمی شدن برخی مواد قانون برنامه ششم به کمیسیون‌های فرعی نیز ارجاع خواهد شد.

منبع: فارس
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید