۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

آماری از میزان باسوادی در کشور

معاون توسعه مدیریت و پشتیانی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: 95 درصد جمعیت 10 تا 49 سال کشور باسواد هستند.
کد خبر : ۲۶۸۹۰۶
صراط: معاون توسعه مدیریت و پشتیانی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: 95 درصد جمعیت 10 تا 49 سال کشور باسواد هستند.

پرویز کوثری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان مازندران باسواد‌ترین استان کشور است و کمتر از 5 درصد جمعیت 10 تا 49 سال این استان بی‌سواد هستند گفت: بیشترین جمعیت بی‌سواد گروه سنی 10 تا 49 سال در استان سیستان بلوچستان قرار دارد که 18 درصد جمعیت هدف در این استان بیسواد هستند.

معاون سواد آموزی کشور با بیان اینکه گروه سنی 10 تا 49 نقش مهمی در جامعه دارند افزود: این گروه در زمینه‌های اجتماعی، تربیتی، سیاسی و اقتصادی نقش مهمی دارند و به همین دلیل توجه خاصی برای از بین بردن بی‌سوادی در این قشر از جامعه شده است.

کوثری به تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای باسواد شدن افراد اشاره کرد و گفت: کسانی که در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کنند و باسواد شوند مبلغ 140 هزار تومان تشویقی دریافت می‌کنند.

معاون سواد آموزی کشور بیان کرد: کسانی هستند که در خانه و توسط افرا باسواد خانواده آموزش‌های لازم را می‌بینند که اگر این افراد محتوای آموزشی را از واحدهای سوادآموزی آموزش و پرورش دریافت کنند و باسواد سوند معادل سرانه یعنی 670 هزار تومان به این افراد پرداخته می‌شود.

وی اضافه کرد: موسساتی که کودکان در معرض آسیب شامل کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست را تحت پوشش آموزشی خود قرار دهند طبق نظر وزارت آموزش و پرورش 25 درصد معادل سرانه به آنها کمک می‌شود.

کوثری در ادامه به جمعیت هدف گروه سنی 10 تا 49 سال اشاره کرد و گفت: بالغ بر 2 میلیون نفر جمعیت هدف سازمان نهضت سوادآموزی است که باید این تعداد افراد تحت پوشش قرار گیرند.

معاون مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: امسال جمعیت تحت پوشش نهضت سوادآموزی در کشور 550 هزار نفر اعلام شده که از این تعداد حدود 300 هزار نفر دوره انتقال را طی کردند.

وی اضافه کرد: افراد 200 ساعت به صورت حضوری و غیر حضوری با 15 عنوان کتاب دوره تحکیم سوادآموزی را فرا می‌گیرند.
منبع: فارس