۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

یونسی: مهمترین وظیفه دولت برای رفع بیکاری «برجام» بود!

علی یونسی، دستیار رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی، طی سخنانی در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفته است: مهمترین وظیفه دولت این بوده است که موانع خارجی را تقریبا رفع کرده و داخلی‌ها هم در سطوح عالی همه همراهی می‌کنند...
کد خبر : ۲۶۹۰۸۴
صراط: علی یونسی، دستیار رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی، طی سخنانی در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفته است: مهمترین وظیفه دولت این بوده است که موانع خارجی را تقریبا رفع کرده و داخلی‌ها هم در سطوح عالی همه همراهی می‌کنند...

به گزارش ایسنا، وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت برای حل معضل و مشکل اساسی بیکاری، اشتغال و رکود باید موانع داخلی و خارجی را بردارد، اظهار کرده است: مهمترین کار! همین توافق بود که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت و مجلس آن را تصویب کرد و باید با یک انسجام و وحدت ملی و همراهی با دولت فضای داخلی را آماده کرد که بشود برنامه‌های دولت را اجرا کرد.

*پاسخ به این سؤال که مهمترین وظیفه یک دولت در ایران اسلامی، پرداختن به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی کشور است یا تلاش همه‌جانبه برای مذاکره و توافق با کشورهای خارجی! پاسخی واضح است...

همچنین، شنیده شدن این مسئله که یونسی رفع موانع خارجی و برجام را مهمترین وظیفه دولت می‌داند! نیز برای کسانی که در جریان مواضع 2 سال اخیر جریان سیاسی خاص و برخی چهره‌های دولتی بوده‌اند، اتفاق چندان متحیّر کننده‌ای به شمار نمی‌رود!

مواضعی از قبیل ربط داده شدن آب خوردن مردم به تحریم‌ها، بیان وعده اشتغال از قِبل برجام، اظهار اینکه تحریم‌ها کشور را فلج کرده است، کشور در هشت سال دولت قبلی به بیماری هاری مبتلا شده بود، استخوان مردم به دلیل تحریم‌ها خرد شده است و... (مواضع متخذه از سوی آقایان روحانی، انصاری، رهامی و هاشمی رفسنجانی)

جالب آنکه در بحث «اقتصاد مقاومتی» نیز، کار به ابراز نارضایتی مقام معظم رهبری رسیده و حتی از درون دولت، این ندا به گوش می‌رسد که اقتصاد مقاومتی هم به تحریم‌ها گره خورده است.

کما اینکه محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور روحانی چندی قبل در مراسم روز جهانی استاندارد اظهار کرده بود: «امیدواریم با گشایش‌های بین‌المللی گره از پای فعالان اقتصادی برداشته شود و به تصمیمات راهبردی در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه دستیابی به اقتصاد رقابتی دست پیدا کنیم»!

خبرگزاری دولتی ایرنا هم چند هفته قبل، این تیتر را برای مصاحبه خود با یک نماینده مجلس انتخاب کرده بود: «برجام فضای مناسبی برای بسترسازی اقتصاد مقاومتی فراهم خواهد کرد»

اظهارات یونسی درباره برجام و اشتغال همچنین در حالی است که گویا وی فرض موفقیت صددرصدی برجام را پذیرفته و به وعده‌های داده شده پیرامون آن دل بسته است.

این در حالی است که اولاً بر اساس تجربیات قبلی مذاکرات، فرض میرایی برجام و تبدیل شدن آن به یک «رخداد عبرت‌آموز» به هیچ وجه فرض دور از ذهنی نیست و ثانیاً فرض بر تحقق هم، وعده‌های داده شده اقتصادی بواسطه برجام به گواه کارشناسان اقتصادی و حتی کارشناسان دولت، بزرگنمایی شده است.

گفتنیست، مسئله آمار بیکاری و تعداد بیکاران در ایران اسلامی اگرچه میزانی از معیار استاندارد بالاتر است اما در حدّ بحران نیست و میزان آن طی سال‌های گذشته تاکنون همواره در حال نزدیک شدن به معیار استاندارد بوده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط یونسی برجام