۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

شهادت مدافع‌حرم به روایت مادر+عکس

مادر شهید «سیرت‌نیا» گفت: در روز سی‌ام اعزام فرزندم به سوریه خواب دیدم که سید اسماعیل شهید شد و وقتی با او تماس گرفتم موفق به صحبت با او نشدم لذا به پدرش گفتم که سید اسماعیل من شهید شد.
کد خبر : ۲۶۹۶۸۰
صراط: امروز، 29 آبان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با خانواده دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و کبوتر خونین بال مدافع حرم شهید «سید سماعیل سیرت‌نیا» در رشت دیدار کردند.
 
مادر شهید سیرت‌نیا در این دیدار ضمن بازگویی خاطرات این شهید، گفت: وقتی سید اسماعیل اعزام می‌شد به من سفارش می‌داد که مواظب خودم باشم  و داروهای خود را به دلیل بیماری سر‌ موقع مصرف کنم و در طی 29 روزی که اعزام شده بود هر روز تماس می‌گرفت و دائما سفارش می‌کرد. در روز سی‌ام اعزامش خواب دیدم که سید اسماعیل شهید شد و وقتی با او تماس گرفتم موفق به صحبت با او نشدم لذا به پدرش گفتم که سید اسماعیل من شهید شد.
 
شهادت مدافع‌حرم به روایت مادر+عکس
 
وی افزود: زمانی که شهیدمان را آوردند و من را برای دیدنش بردند، رویش را بوسیدم و سرم را روی سینه‌اش گذاشتم و گفتم سید جان حالا شما شفاعت من را به خانم فاطمه زهرا(س) بکنید.
 
پدر این شهید بزرگوار نیز در ادامه، با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش، اظهار کرد: سعادت نصیب پسرم شد و در راه  حفاظت از اعتقادات خود  شهید شد ولی  من در دوران دفاع مقدس در 12 عملیات شرکت کرده‌ام و در 7 عملیات مجروح شدم ولی لیاقت شهادت نصیب من نشد.
 
وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم بر اساس ذهن‌های پاک و مصفا و غیرت حسینی که دارند در جبهه مقابله با تروریسم و استکبار جهانی قرار می‌گیرند تا از حریم دین و اعتقادات خود دفاع کنند.
 
دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در دیدار با خانواده دانشجوی شهید مدافع حرم،  «سید اسماعیل سیرت‌نیا»، بیان کرد: آنچه که باعث تمایز نسل جوان ما با دیگر جوانان جهان می‌شود، روحیه شهادت‌طلبی، معرفت و بصیرت  است که باعث شده در دفاع از حریم ولایت و آرمان‌های مقدس اسلام ناب محمدی(ص) خارج از مرزهای بین‌المللی در راستای حراست از مرزهای اعتقادی سر از پا نشناسند و به آرزوی دیرینه‌شان که شهادت در راه ولایت است نائل شوند.
 
وی شهدای مدافع حرم را هم مرتبه با دیگر شهدای صدر اسلام  دانست و خاطرنشان کرد: شهادت، موهبت و سعادتی الهی است که نصیب هر کس نخواهد شد و کسی لیاقت آن را خواهد داشت که از  تعلقات دنیوی دل کنده و به دنیا و ظواهر آن پشت کند. شهدای ما با الهام‌بخشی از دیگر شهدا خصوصا شهدای صدر اسلام و کربلا توانستند در این راه معنوی قدم برداشته و با اخلاص و همت بلندشان به بالا‌ترین درجه دست یابند.
 
شهادت مدافع‌حرم به روایت مادر+عکس
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خانواده شهدا را چشم و چراغ و ولی‌نعمتان انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: نقش خانواده شهدا در انقلاب  اسلامی  بسیار درخشان بوده و رهروی از راه شهیدان وظیفه ما است و با تمام وجود در خدمت  خانواده معظم آنان خواهیم بود.
 
به گزارش ایکنا، مادر و پدر شهید سید اسماعیل سیرت‌نیا از مردم سلحشور ایران اسلامی خواستند تا مانند شهیدانی که جان خود را در راه حفاظت از اعتقادات خود نثار کردند، در مقابل یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی بایستند و هرگز اجازه ندهند تا خون شهیدان پایمال شود.
 
گفتنی است، شهید سید اسماعیل سیرت‌نیا دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و یکی از چند شهید مدافع حرم گیلانی بود که در سوریه به شهادت رسید.