۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

باهنر: مجلس کوتاهی نکرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منحنی برخی از آسیب‌های اجتماعی به حدی رسیده که اگر با کمک دولت، مجلس و دست‌اندرکاران ورود نکند جای نگرانی جدی است و نتیجه آن افزایش تعداد مددجویان و مددخواهان نهادهای حمایتی است.
کد خبر : ۲۶۹۸۱۵
صراط:  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منحنی برخی از آسیب‌های اجتماعی به حدی رسیده که اگر با کمک دولت، مجلس و دست‌اندرکاران ورود نکند جای نگرانی جدی است و نتیجه آن افزایش تعداد مددجویان و مددخواهان نهادهای حمایتی است.

محمدرضا باهنر در دومین مجمع حقوقدانان و وکلای نیکوکار که در محل کمیته امداد در حال برگزاری است، اظهار داشت: شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در نقطه مطلوبی نیست؛ آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و پرونده‌های قضایی که در طول یک سال تشکیل می‌شود، ورودی و خروجی زندان‌ها، اعتیاد وضعیت خوبی ندارند.

وی ادامه داد: منحنی برخی از آسیب‌های اجتماعی به حدی رسیده که اگر با کمک دولت، مجلس و دست‌اندرکاران ورود نکند جای نگرانی جدی است و نتیجه آن افزایش تعداد مددجویان و مددخواهان نهادهای حمایتی است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه نسبت طلاق و ازدواج در کشور نسبتی قابل قبول نیست، افزود: آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌هایی که از لحاظ اقتصادی عقب‌تر هستند بیشتر جلوه می‌کند. خانواده‌ای که مشکل اقتصادی ندارد قاعدتا بهتر با آسیب‌ها مواجه شده و با آنها مبارزه می‌کند. در این فضا با مسئولیتی که مدیران جدید کمیته امداد دارند باید با کمک آحاد جامعه و معاضدت قوای 3 گانه کارهای جدی‌تری صورت بگیرد.

باهنر خطاب به مسئولان کمیته امداد و وکلای نیکوکار اظهار داشت: تلاش کنید رویه همکاری وکلای نیکوکار با مجموعه کمیته امداد در میان همه وکلای کشور گسترش داشته باشد و اگر این فراخوان اتفاق بیفتد انشاءالله پاسخ‌های قوی نیز دریافت می‌کنیم.

وی گفت: استقلال اقتصادی خانواده‌های مددجو می‌تواند آنها را از بسیاری از چالش‌ها نجات دهد و کمیته امداد نیز در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته اما متاسفانه همچنان ورودی‌های این نهاد از خروجی آن بیشتر است و افراد زیادی همچنان پشت نوبت ورود به این نهاد هستند.

نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: در بسیاری از استان‌ها درصد خانواده‌های مددجو بالاست و باید عدم تعادل در این استان‌ها را از ریل فعلی به مسیر دیگری تغییر جهت دهیم.

باهنر تصریح کرد: در حکم اخیری که رهبری انقلاب به آقای فتاح دادند به صورت جدی بر مطالبه کمک از قوای 3 گانه تاکید شده است، ما به عنوان مجلس می‌توانیم بگوییم که مجلس کوتاهی نداشته و روحیه مجلس و نمایندگان آن در کمک‌رسانی به اقشار ضعیف روحیه بالایی است و آنها در رسیدگی به محرومان جامعه حریص هستند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط باهنر مجلس