۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

شهرستان آبدانان ۶ بار لرزید

مردم شهرستان آبدانان در استان ایلام از ساعت ۲۲ و ۳۱ دقیقه شامگاه شنبه تا ساعت ۷ و ۴۹ دقیقه صبح امروز، شش بار شاهد زمین لرزه بودند.
کد خبر : ۲۷۰۰۰۴
صراط: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام را لرزاند؛ این زمین لرزه در ساعت ۲۲:۳۱ دقیقه شنبه‌شب، در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله ۱۵ کیلومتری مورموری و هشت کیلومتری آبدانان در استان ایلام و همچنین ۳۸ کیلومتری پلدختر در استان لرستان روی داد.

مرکز این زلزله در روستای سرابنقل بخش کلات مورموری بود اما در شهرها و روستاهای شهرستان آبدانان نیز احساس شد.

پس از نخستین زمین لرزه دیشب، پنج پس‌لرزه دیگر، این کانون زلزله را لرزاند که باعث هراس مردم شد و از خانه‌هایشان بیرون آمدند.

در ساعت ‌۲۲:۳۴ دقیقه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ دهم ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، در ساعت ۲۳:۲۶ دقیقه زلزله‌ای به بزرگی سه ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری، در ساعت ۲:۵ دقیقه بامداد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ دهم ریشتر در عمق هشت کیلومتری، در ساعت ۳:۳۸ دقیقه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ دهم ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین و در ساعت ۷:۴۹ دقیقه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۳ دهم ریشتر در عمق هفت کیلومتری همین کانون رخ داد.

حجت هادیزاده بخشدار کلات مورموری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: پس از اولین زمین لرزه که به بزرگی ۴.۴ دهم ریشتر بود مردم هراسان شده و به بیرون از خانه آمدند اما خوشبختانه تاکنون از زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های دیشب خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

در ۲۷ مردادماه سال گذشته، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ دهم ریشتر مورموری آبدانان را لرزاند و خسارت‌های فراوانی به بار آورد.

پس از زلزله سال گذشته تاکنون بیش از یک‌هزار زمین‌لرزه در این منطقه روی داده‌است.

بخش کلات مورموری در فاصله ۵۰ کیلومتری مرکز آبدانان و در ۲۱۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد.

منبع: مهر