۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲

گذرگاه اتباع‌خارجه برای اربعین کجاست؟

معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: برابر با اعلام طرف عراقی شرط گذر اتباع خارجی از مرز شلمچه بای حضور در آئین اربعین حسینی سکونت در داخل ایران است.
کد خبر : ۲۷۰۱۳۳

صراط: سردار سعید منتظر المهدی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در شلمچه با بیان اینکه اتباع خارجی تنها از مرز شلمچه می‌توانند برای رفتن به عراق اقدام کنند، افزود: عراقی‌ها شرط انجام این کار را سکونت این افراد در داخل ایران اعلام کرده‌اند نه آنکه این افراد ایران را به عنوان مدخل ورودی و خروجی به عراق انتخاب کنند.

وی با تاکید بر آنکه زائران حتما برای تهیه گذرنامه و ویزا پیش از ورود به مرز بین‌المللی شلمچه اقدام کنند تا دچار درد‌سر نشوند، اظهار کرد: زائران در صورت داشتن گذرنامه و ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند از مرز خارج‌ شوند.

جمعی از اتباع خارجی کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان که برای شرکت در آئین اربعین حسینی مرز ایران را انتخاب کرده‌اند اکنون به دلیل امتناع مسئولان مرزی عراقی از پذیرش آن‌ها در منطقه سرگردان و معطل هستند.

سردار منتظر المهدی امروز با حضور در مرز شلمچه ضمن بازدید از گیت‌های این مرز در جریان روند تردد زائران قرار گرفت و از موکب‌های خدمات‌رسان در این منطقه صفر مرزی نیز بازدید کرد.

منبع: فارس