۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

علم الهدی: بسیج افسانه نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیج افسانه نیست، گفت: برخی رسانه‌های داخلی خبرنگاران دشمن هستند.
کد خبر : ۲۷۰۳۱۳

صراط: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیج افسانه نیست، گفت: برخی رسانه‌های داخلی خبرنگاران دشمن هستند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در «همایش روشنگری و بصیرت افزایی در پروژه نفوذ» که در سالن همایش مجتمع آیه‌ها برگزار شد، با بیان اینکه بصیرت و معرفت‌شناسی از کلمات بنیادی در فرهنگ بسیج است، اظهار کرد: تفاوت نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه نظام‌ها در قدسی بودن آن است، سایر نظام‌ها بر اساس زندگی اجتماعی مدرن و زیست مردم فعالیت می‌کنند به طوری که در حاشیه این جوامع منفعت‌طلبی و قدرت پروری حاکمان مطرح است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در سایر نظام‌ها ایجاد مدیریت بر اساس هم‌زیستی در جامعه مطرح می‌شود اما جامعه اسلامی از یک جریان قدسی برخوردار است و بر اساس همین موضوع خط و مشی خود را تعیین می‌کند.

وی بیان کرد: تبعیت در جامعه اسلامی با سیار نظام‌ها تفاوت بسیاری دارد و این‌ گونه نیست که در این جامعه از روی کراهت افراد گرایش‌های سیاسی و اجتماعی نظام را بپذیرند و بخواهند همرنگ با اکثریت شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در نظام جمهوری اسلامی تبعیت از نظام امر، الزامی یا گرایش سیاسی نیست بلکه مبتنی بر یک عبادت الهی و تأمین یک فضیلت در مسیر پیروی از ولایت پیامبر اکرم(ص)، ائمه معصوم(ع) و نایب امام زمان(عج) است.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی قدسی بوده که تبلورگاه تحقق رسالت انبیاء و پیامبر اکرم(ص) است، گفت: خداوند بر پیامبر(ص) نازل فرمود «ای پیامبر ما قرآن را برای تو نازل کردیم تا بر اساس آنچه ذات مقدس پروردگار است با عدالت اجتماعی بین مردم حکومت شود».

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در غیبت امام زمان(عج) مصداق تحقق یک جامعه دینی است، گفت: هر انسان متدین و هر عضوی که در عرصه تکلیف دینی پای‌ کار باشد باید در عرصه جامعه دینی تلاش برای بصیرت‌افزایی و نیرومندتر کردن نظام داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: فرمان تشکیل بسیج حاصل پیشنهاد‌های شورایی نبود و هیچ نظرخواهی در آن وجود نداشت بلکه تنها ابتکار شخصی امام خمینی (ره) بود، همچنین در کنار امداد غیبی الهام غیبی هم وجود داشت اما برخی رسانه‌های معاند پس از 3 ساعت درج در رسانه‌های داخلی بخشی از جمله را بریده و تحلیل خود را بیان کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه امروز دشمن توانایی مقابله با آن را ندارد توان بالای نظام در ارتباط دینی و قدسی مردم‌گرایی است، عنوان کرد: در حالیکه نظام‌های دیگر مبتنی بر ارتباط توسعه علم و فناوری هستند نظام جمهوری اسلامی متکی بر مردم بوده و شکست‌ناپذیر است، از این‌رو دشمن می‌خواهد رنگ دینی و معنوی را از نظام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از توطئه‌های دشمن این است که هر تحلیل و سخنی را که جریان‌های سیاسی به دین وصل می‌کنند به کارگیرد تا اتصال دینی و نظام را در میان مردم از بین ببرند در حقیقت برنامه دشمن این است هر گوینده و تحلیلگری را که در مسیر قدسی بودن نظام سخن گفت باطل جلوه داده و سخنانش را تخطئه کنند و متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی همسو با دشمن می‌شوند و جمله را بدون تحلیل تیتر می‌زنند.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: چه دشمنان خوششان بیاید و چه رسانه‌های همسو با دشمن بپذیرند یا خیر، امام(ره) و رهبری بنا بر نامه امام زمان (عج) حجت هستند.

امام‌جمعه مشهد بیان کرد: کار دشمن دشمنی است و چیزی از بی‌.بی‌.سی غیر از آن انتظار نمی‌رود، اما مهم رسانه داخلی ماست که به‌ عنوان خبرنگار دشمن خوراک رسانه‌ای آنها را تأمین می‌کند تا صرفاً جریان‌های سیاسی نزدیک به آن به قدرت برسند و البته جریان‌های متبوع دشمن نیز هستند.

وی بخشی دیگر از برنامه نفوذ سیاسی را انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: راه‌های نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف مصداق‌هایی دارد، روزی دشمن سعی دارد با وابسته کردن نفوذ اقتصادی خود را اجرا کند و گاهی به‌ صورت فرهنگی و سیاسی که رهبر معظم انقلاب آن را خطرناک‌تر اعلام کردند سعی می‌کنند ارتباط مردم و نظام را از بین ببرند و افراد در نهادهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را به سمت اهداف خود سوق دهند.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: نظام قدسی جمهوری اسلامی ایران دیوار بلندی دارد که مقام ولایت است، اما در ساختار این دیواره دروازه وسیع مردم‌سالاری وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه نفوذ دشمن جلبی است و نه رخنه‌ای، بیان داشت: با دقت‌های نهادهای نظارتی و بصیرت مردم امکان ورود جاسوسی دشمن در انتخابات وجود ندارد و دشمن سعی می‌کند پس از انتخابات و تکمیل مجلس یارگیری خود را از میان نمایندگان دارای زمینه و زاویه با رهبری را جذب کند.

آیت‌الله علم‌الهدی  افزود: از برکات بسیج این بود که در آخرین آمار منتشرشده از سوی سازمان بسیج اکنون 23 میلیون و 800 هزار نفر عضو بسیج در کشور وجود دارد که زن و مرد با ویژگی قرآنی بنیان مرصوص در صف اسلام ایستاده‌اند و عملکرد بسیج نشان داده که بسیج یک افسانه نیست.

منبع: فارس