۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

آیت‌الله مکارم: داعش فرزند آل‌سعود است

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: پس از جریان پاریس پرده‌ها بالا رفت و رسانه‌های خارجی به این موضوع تاکید دارند که منشأ تولید داعش رژیم آل‌سعود است و این گروه تکفیری "فرزند عربستان" است.
کد خبر : ۲۷۰۳۵۵
صراط: آیت‌الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با جمعی از علمای اهل‌سنت استان کردستان که در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه مقام عالم در اسلام بالاترین مقام است، اظهار داشت: دین اسلام از محیط جاهلیت برخواست اما بیشترین اهمیت را برای علم و دانش قائل شد که این موضوع یکی از معجزات رسول خدا(ص) است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) افزود: هرکسی که علم را فرا می‌گیرد، در راه بهشت قدم گذاشته و فرشتگان در راه شخص عالم بال‌هایشان را می‌گشایند و ماهیان دریا و مرغان هوا برای وی طلب استغفار می‌کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اهمیت و ارزش علم در دین اسلام، بیان کرد: تفاوت انسان عابد و عالم در این است که علمِ عالم، هزاران برابر عبادت شخص عابد، ارزش و ثواب دارد. طلاب و روحانیون باید قدرشناس خداوند باشند که در این مسیر قرار گرفتند و علوم دینی را فرا می‌گیرند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در این زمان وحدت مسلمانان موضوع بسیار مهمی است، عنوان کرد: امروز دشمنان با برنامه‌ریزی‌های خویش مسلمانان را به جان یکدیگر می‌اندازند و با تربیت داعش این موضوع را تلقی می‌کنند که اسلام دین خشونت است در صورتی که اسلام دین پیشرفت است.

وی با اشاره به حمایت‌های رژیم آل‌سعود از گروهک تکفیری داعش اظهار داشت: پس از جریان پاریس پرده‌ها بالا رفت و رسانه‌های خارجی به این موضوع تاکید دارند که منشأ تولید داعش رژیم آل سعود است و این گروه تکفیری فرزند عربستان است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم وحدت میان مسلمانان و جلوگیری از اختلاف افزود: اسلام دین رحمت و محبت است و در نمازهای خویش بر رحمت و بخشندگی خدا تاکید داریم؛ این موضوع نشان می‌دهد دین اسلام حامی جنگ و تفرقه نیست.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه علمای اهل سنت مراقب جوانان باشند و نگذارند که نسل جوان منحرف شوند، بیان کرد: اصول مسائل میان شیعه و سنی یکی است و باید روی این مسائل تاکید کرد؛ همچنین در مورد مسائل فقهی اختلاف زیادی وجود ندارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به عدم امنیت در کشورهای همسایه و لزوم حفظ امنیت در کشورمان، گفت: موضوع  امنیت نعمت بسیار بالایی است که باید در راستای حفظ این نعمت اهتمام صورت بگیرد.

منبع: تسنیم